Откриха антидот за най-отровната гъба в света | IT.dir.bg

Снимка: iStock by Getty Images

Откриха антидот за най-отровната гъба в света

Токсините съдържащи се в 5 грама зелена мухоморка са достатъчни за да убият 70-килограмов човек

Учени от Австралия и Китай смятат, че може да са открили противоотровата за най-отровната гъба в света, съобщава ДПА, цитирана от БТА.

Експертите вярват, че вид медицинска боя, която вече е одобрена от Агенцията за контрол на храните и лекарствата на САЩ, може да действа като антидот при отравяне със смъртоносната гъба зелена мухоморка. Това сочат констатациите от проучването, публикувано в сп. "Нейчър камюникейшънс".

Изследователите идентифицираха основния токсин, който произвежда този вид гъба, наречен аманитин, както и протеина, необходим, за да се получи токсичния ефект. След това те анализираха широкоразпространената флуоресцентна медицинска боя, наречена индоцианиново зелено, и я тестваха върху човешки клетки и върху мишки, изложени на токсина. Така беше установено, че този вид багрило действа като противоотрова срещу отравянето и може да помогне на животните да оцелеят.

Изследователите от австралийския Институт за медицински изследвания "Гарван", Университета на Сидни и китайския университет "Сун Ятсън" казаха, че са необходими още изследвания, за да се оцени безопасността на боята за употреба сред хората.

Отравянето с гъби е основната причина за смъртните случаи при инцидентите от хранително отравяне в световен мащаб, уточни проучването.

| Редактор : Стоян Гогов 13 4947 Снимка: iStock by Getty Images