Учени: Има "огледален свят", влияещ на нашия | IT.dir.bg

Снимка: YouTube

Хипотезата напомня на сериала Fringe

Трима изследователи публикуваха една доста интересна теория в списанието Physical Review Letters. Според нея "огледална реалност" влияе на собствената ни Вселена.

Хипотезата се основава на проблеми с константата на Хъбъл - скоростта, с която се разширява Вселената. Прогнозите за тази константа са много по-бавни от това, което сме измервали в действителност, а учените се опитват да разберат какво причинява несъответствието.

Франсис-Ян Сир-Расин, Фей Ге и Лойд Нокс са малък, но сплотен екип от учени, които предполагат, че причината може да е "огледален свят", който все още не можем да видим.

"Това може да обясни несъответствието между различните измервания на скоростта на разширяване на Вселената", казват изследователите в изявление за своите открития.

Учените отдавна са изграждали модели на космоса. Сега задачата е да създадем такъв, който да не нарушава нито едно от откритите досега космологични правила.

Според учените огледалната вселена е много подобна на нашата, но ние не можем да я видим. Тя обаче влияе на нашата реалност чрез гравитационното си въздействие.

"Това може да изглежда налудничаво, но такива огледални светове и друг път са били разглеждани в научни трудове", каза в изявлението съавторът на изследването Франсис-Ян Сир-Расин.

Идеята на изследователите доста напомня на научнофантастичния сериал Fringe, в който има две почти идентични вселени, които са невидими една за друга, но си влияят.

Хипотезата напомня на сериала Fringe