Учени от Станфордския университет са открили как да използват магнитни импулси, за да предизвикат по-лесно хипноза, твърди нов проучване, публикувано в списанието Nature Mental Health, пише Futurism.

Методън, наречен Станфордска хипноза, разчита на транскраниална стимулация, насочена към функционална свързаност, или накратко SHIFT. По този начин дори пациенти, които са били резистентни към хипнозата, могат да влязат в това състояние.

Методът осъществява магнитна стимулация (TMS) - неинтрузивна форма на електрическа мозъчна стимулация, постигната чрез прилагане на повтарящи се магнитни импулси с помощта на електромагнитна намотка - към определени области на мозъка, тясно свързани с податливостта към хипноза.

Психиатърът от Станфорд и водещият автор на изследването Афик Фаерман каза пред The Daily Beast, "само около 20 процента" от човешката популация е лесно податлива на хипноза - и по този начин на нейните потенциални ползи за здравето.

Въвеждането на метод като SHIFT би могло да направи неинвазивната терапия с хипноза осъществима за останалите 80% от хората по света.

Хипнозата е реален феномен, както съобщава The New York Times през 2023 г. Няколко подкрепени от науката проучвания показват, че хипнотерапията има ползи за психичното здраве, борбата с пристрастяването и контрола на болката.

"Хипнотизираемостта, способността на човек да изпитва когнитивни, емоционални, поведенчески и физически промени в отговор на внушения в контекста на хипнозата, е стабилна невроповеденческа черта, свързана с подобрени резултати от лечението от терапия, базирана на хипноза", пишат изследователите в проучването.