Учените откриха колко фотони има във Вселената | IT.dir.bg

Снимка: NASA

Космосът е по-светло място, отколкото подозирате

Във Вселената ни има около трилион трилиона звезди, а учените са изчислили колко точно светлина са произвели те от създаването си до сега. Според пресмятанията във Вселената ни до сега са били излъчени 4x10 ^ 84 фотони, съобщава журналът Science.

Ако трябва да бъде написано, числото изглежда така:

4 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000 000.

Прочетено то е четири октилиона октодецилиона.

Авторите на проучването са базирали измерванията си на микровълновия космически фон - светлината на всички обекти, които някога са съществували във Вселената.

Вижте снимки на някои от най-далечните галактики >> >> >>

Изследванията са били трудни, тъй като старата и бледа светлина, често е замъглена от по-ярки, нови и близки източници. Въпреки това, благодарение на новите технологии и гама-телескопа "Ферми", астрономите са осъществили успешно проучването си.

Освен това те са открили 739 блазари, мощни източници на електромагнитно излъчване в галактическите ядра.

Гама-фотоните, излъчвани от блазарите, се сблъскват с извънгалактическото излъчване и оставят забележим белег върху него. Това позволява на учените да измерват плътността на радиацията не само на определено място, но и в определено време.

"Ние измерваме общото количество светлина за всяка епоха - преди един милиард години, два милиарда, шест, и така нататък - докато стигнем до времето, в което са се образували първите звезди", споделят участниците в проучването.

Процесът на формиране на звезди във Вселената достига своя връх преди около 11 милиарда години. Оттогава той не спира, но се забавя. Например, в Млечния път всяка година се раждат 7 нови звезди.

Експлозиите на свръх нови създават нови елементи, който по-късно попадат в други звезди и други планети, а в следствие на това първите звезди са практически лишени от метали. Един такъв обект наскоро бе открит в нашата галактика. Звездата е на възраст от около 1 милиард години и има изключително беден състав.

Космосът е по-светло място, отколкото подозирате

Ако трябва да бъде написано, числото изглежда така:

Прочетено то е четири октилиона октодецилиона.

Вижте снимки на някои от най-далечните галактики >> >> >>