Откриха глобален океан на още една луна | IT.dir.bg

Откриха глобален океан на още една луна 9
NASA

Откриха глобален океан на още една луна

Сатурновата луна Диона също има глобален океан от вода под повърхността си.

Гравитационни данни, събрани от космическият апарат Cassini, насочват, че сатурновата луна Диона вероятно има океан под повърхността, съобщава ЮПИ, цитирана от БГНЕС.

Вижте снимки на Диона >> >> >>

Според астрономи от белгийската Кралска обсерватория, ледената повърхност на Диона лежи върху океан, който е на дълбочина 100 км.

Океанът на Диона вероятно е съществувал (около 4 милиарда години), откакто спътникът се е образувал - доста време, за да има възможност за поява на живот.

Заради дълбочината океанът не е достъпен за изследване, но специалистите се надяват от него да изригват струи, като е на още една сатурнова луна - Енцелад, който има глобален океан от вода под повърхността си.

Oкеанът на Енцелад може да поддържа живот >> >> >>

"От първостепенна важност е контактът между океана и скалното ядро. Подобни взаимодействия осигуряват ключови хранителни съставки и източник на енергия, които са от първостепенна важност за появата на живот", заявява Атило Риволдини от екипа.

Макар и сензорите на Cassini да не са достатъчно чувствителни да го измерят, според астрономите Диона вероятно осцилира като Енцелад.

Диона е около 2 пъти по-голяма от Енцелад, като радиусът на луната е 1122 км.

Гравитационното взаимодействие между планетите и луните предизвиква редовно изместване на пропорциите в кората.

Освен на Енцелад, глобални океани има и на три от луните на Юпитер - Европа, Ганимед, Калисто.

На Ганимед има повече вода, отколкото на Земята >> >> >>

Откриха глобален океан на още една луна 9

Откриха глобален океан на още една луна

Сатурновата луна Диона също има глобален океан от вода под повърхността си.

13 278 NASA

Вижте снимки на Диона >> >> >>

Oкеанът на Енцелад може да поддържа живот >> >> >>

Диона е около 2 пъти по-голяма от Енцелад, като радиусът на луната е 1122 км.

На Ганимед има повече вода, отколкото на Земята >> >> >>