Ултрабукът - кому е нужен? | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Ултрабукът - кому е нужен?
Getty Images/Guliver Photos

Ултрабукът - кому е нужен?

Ако вярвате на шумната реклама от най-голямото световно изложение за електроника в Лас Вегас, животът ви няма да е пълен, докато не се сдобиете с нов лъскав ултрабук (ultrabook), отбелязва в коментарен материал ДПА, цитирана от БТА.

13 207
От Dell до HP, от Lenovo до Samsung и от Intel до Microsoft - всички големи имена на технологичния свят говорят с ентусиазъм за тези нови продукти сякаш току-що са преоткрили колелото.

Та за какво е целият този шум? Нова категория лъскави лаптопи, които тежат по-малко, активират се по-бързо, издържат по-дълго на батерия и разбира се струват много повече, отколкото доброто старо устройство, което сте разнасяли в раницата си през последните няколко години.

Според Intel, най-големия производител на процесори в света, на международното изложение за потребителска електроника (CES) в Лас Вегас тази седмица са били представени 75 нови ултрабук компютри.
Истинският катализатор в този сегмент обаче бе Apple
, чийто тънък MacBook Air, пуснат на пазара през 2008 година, накара всеки друг компютър да изглежда грозен в сравнение с него.

Огромните успехи на iPad, да не говорим за iPhone и конкурентните му смартфони с операционна система Android, също подкопаха продажбите на производителите на компютри и ги накараха да разберат, че трябва да направят продуктите си по-привлекателни, ако искат да останат в бизнеса.

Данните за продажбите на компютри, разпространени в сряда от компанията Гартнър (Gartner), подчертаха проблема, тъй като се оказа, че продажбите за четвъртото тримесечие на 2011 година са спаднали с 1,4 процента спрямо сезона на празничното пазаруване през 2010 година, като особено слаби са резултатите на утвърдени пазари като Япония, САЩ и Западна Европа.

Проблемът е, че повечето потребители са доволни да сърфират в интернет или да гледат видео на сегашните лаптопи и не виждат много причини за модернизиране, отбелязва ДПА.
Intel се надява да промени това с рекламна кампания за 300 милиона долара в подкрепа на нова ера в компютъризацията, както компанията я нарича. Според Intel за да бъде един лаптоп ултрабук, той трябва да тежи под 1,4 килограма, да не бъде по-дебел от 21 милиметра, да използва флаш драйв за бързо активиране (SSD) и батерията му да издържа най-малко 5 часа.

Един от моделите, за които най-много се говори на изложението, е Envy Spectre 14 на HP, струващ 1400 долара. Той е с нов по-здрав вид закалено стъкло Gorilla Glass както на екрана, така и отвън за по-бляскав външен вид.
Още по-иновативен е IdeaPad Yoga на Lenovo със сензорен екран, който може да се завърти на 180 градуса и лаптопът да се превърне в таблет.

Няма съмнение, че ултрабукът е подобрение на това, което имаме в момента. Много наблюдатели обаче се съмняват, че този вид устройства предлагат достатъчно предимства, за да оправдаят високите си цени и да вдъхнат нов живот на слабия пазар на персонални компютри.
Ултрабукът - кому е нужен?

Ултрабукът - кому е нужен?

Ако вярвате на шумната реклама от най-голямото световно изложение за електроника в Лас Вегас, животът ви няма да е пълен, докато не се сдобиете с нов лъскав ултрабук (ultrabook), отбелязва в коментарен материал ДПА, цитирана от БТА.

13 207 Getty Images/Guliver Photos
От Dell до HP, от Lenovo до Samsung и от Intel до Microsoft - всички големи имена на технологичния свят говорят с ентусиазъм за тези нови продукти сякаш току-що са преоткрили колелото.

Та за какво е целият този шум? Нова категория лъскави лаптопи, които тежат по-малко, активират се по-бързо, издържат по-дълго на батерия и разбира се струват много повече, отколкото доброто старо устройство, което сте разнасяли в раницата си през последните няколко години.

Според Intel, най-големия производител на процесори в света, на международното изложение за потребителска електроника (CES) в Лас Вегас тази седмица са били представени 75 нови ултрабук компютри.
Истинският катализатор в този сегмент обаче бе Apple
, чийто тънък MacBook Air, пуснат на пазара през 2008 година, накара всеки друг компютър да изглежда грозен в сравнение с него.

Огромните успехи на iPad, да не говорим за iPhone и конкурентните му смартфони с операционна система Android, също подкопаха продажбите на производителите на компютри и ги накараха да разберат, че трябва да направят продуктите си по-привлекателни, ако искат да останат в бизнеса.

Данните за продажбите на компютри, разпространени в сряда от компанията Гартнър (Gartner), подчертаха проблема, тъй като се оказа, че продажбите за четвъртото тримесечие на 2011 година са спаднали с 1,4 процента спрямо сезона на празничното пазаруване през 2010 година, като особено слаби са резултатите на утвърдени пазари като Япония, САЩ и Западна Европа.

Проблемът е, че повечето потребители са доволни да сърфират в интернет или да гледат видео на сегашните лаптопи и не виждат много причини за модернизиране, отбелязва ДПА.
Intel се надява да промени това с рекламна кампания за 300 милиона долара в подкрепа на нова ера в компютъризацията, както компанията я нарича. Според Intel за да бъде един лаптоп ултрабук, той трябва да тежи под 1,4 килограма, да не бъде по-дебел от 21 милиметра, да използва флаш драйв за бързо активиране (SSD) и батерията му да издържа най-малко 5 часа.

Един от моделите, за които най-много се говори на изложението, е Envy Spectre 14 на HP, струващ 1400 долара. Той е с нов по-здрав вид закалено стъкло Gorilla Glass както на екрана, така и отвън за по-бляскав външен вид.
Още по-иновативен е IdeaPad Yoga на Lenovo със сензорен екран, който може да се завърти на 180 градуса и лаптопът да се превърне в таблет.

Няма съмнение, че ултрабукът е подобрение на това, което имаме в момента. Много наблюдатели обаче се съмняват, че този вид устройства предлагат достатъчно предимства, за да оправдаят високите си цени и да вдъхнат нов живот на слабия пазар на персонални компютри.