EPA/БГНЕС
Спорът за марката ”iPad” стигна до САЩ
Американският технологичен гигант Apple е изправен пред още едно предизвикателство в използването на марката iPad в Китай. Този път обаче място на действието е Калифорния, съобщава Асошиейтед прес, цитирана от БТА.
0
93
На 17 февруари китайската компания Proview е завела дело срещу Apple за използването на търговската марка в континентален Китай пред съд в Санта Клара, Калифорния, съобщи днес говорител на компанията.
Вчера китайски съд отхвърли опита на Proview да спре Apple да продава таблетите си в Шанхай. Съдиите подкрепиха американския концерн, който поиска делото да бъде отложено до приключването на друг подобен процес, който в момента се води пред по-висша съдебна инстанция. Очаква се сега американската компания да обжалва решение, което бе произнесено в полза на Proview.
Китай е основната производствена база на Apple и един от най-големите му пазари. След миналогодишното съдебно решение обаче властите в редица китайски градове наредиха да бъдат спрени продажбите на таблетите iPad до приключване на съдебните спорове.
Адвокатите на китайската компания настояват, че тя е регистрирала марката още през 2001 година. Apple пък твърди, че през 2009 г. е придобил международните права на Proview над марката. Спорът обаче е дали в сделката от 2009 г. са били прехвърлени и правата върху марката в континентален Китай, допълва АП.
Вчера китайски съд отхвърли опита на Proview да спре Apple да продава таблетите си в Шанхай. Съдиите подкрепиха американския концерн, който поиска делото да бъде отложено до приключването на друг подобен процес, който в момента се води пред по-висша съдебна инстанция. Очаква се сега американската компания да обжалва решение, което бе произнесено в полза на Proview.
Китай е основната производствена база на Apple и един от най-големите му пазари. След миналогодишното съдебно решение обаче властите в редица китайски градове наредиха да бъдат спрени продажбите на таблетите iPad до приключване на съдебните спорове.
Адвокатите на китайската компания настояват, че тя е регистрирала марката още през 2001 година. Apple пък твърди, че през 2009 г. е придобил международните права на Proview над марката. Спорът обаче е дали в сделката от 2009 г. са били прехвърлени и правата върху марката в континентален Китай, допълва АП.