Развитието на NFC технологията е необратимо | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Развитието на NFC технологията е необратимо
EPA/БГНЕС

Развитието на NFC технологията е необратимо

Развитието на пазара на NFC устройства е достигнало точка на необратимост. През настоящата година се очаква да бъдат продадени 285 милиона устройства с NFC модули, а догодина броят им ще достигне 500 милиона, прогнозира ABI Research, цитирана от TechNews.

5 174
NFC (Near Field Communication) е технология за безжичен пренос на данни от едно устройство към друго на близко разстояние. Тя се използва най-вече за безконтактни плащания с мобилни телефони. Производителите на устройства започнаха да налагат активно технологията през миналата година, но внедряването на платежни системи от операторите върви по-трудно.

Същевременно ОЕМ производителите на Android устройства предложиха нови услуги и функции, които позволяват свързване на устройствата, достъп и обмен на различна информация.

Учудващо за ABI Reserach е, че банките и техните партньори в платежните системи не поеха първи инициативата за налагане на NFC и досега не развиваха отношенията с мобилните оператори по линия на тази перспективна технология.

Производители на смартфони като BlackBerry и Samsung следват ясна стратегия за развитие на NFC. Стимулът за тях е, че NFC услугите могат да се превърнат в нов източник на приходи за бизнеса им. LG и Sony също разширяват асортимента си от NFC-съвместими мобилни устройства.
Apple не включи технологията в последния iPhone 5, но се очаква тя да бъде добавена в новото поколение на ябълковия телефон, което трябва да се появи до края на годината.
Развитието на NFC технологията е необратимо

Развитието на NFC технологията е необратимо

Развитието на пазара на NFC устройства е достигнало точка на необратимост. През настоящата година се очаква да бъдат продадени 285 милиона устройства с NFC модули, а догодина броят им ще достигне 500 милиона, прогнозира ABI Research, цитирана от TechNews.

5 174 EPA/БГНЕС
NFC (Near Field Communication) е технология за безжичен пренос на данни от едно устройство към друго на близко разстояние. Тя се използва най-вече за безконтактни плащания с мобилни телефони. Производителите на устройства започнаха да налагат активно технологията през миналата година, но внедряването на платежни системи от операторите върви по-трудно.

Същевременно ОЕМ производителите на Android устройства предложиха нови услуги и функции, които позволяват свързване на устройствата, достъп и обмен на различна информация.

Учудващо за ABI Reserach е, че банките и техните партньори в платежните системи не поеха първи инициативата за налагане на NFC и досега не развиваха отношенията с мобилните оператори по линия на тази перспективна технология.

Производители на смартфони като BlackBerry и Samsung следват ясна стратегия за развитие на NFC. Стимулът за тях е, че NFC услугите могат да се превърнат в нов източник на приходи за бизнеса им. LG и Sony също разширяват асортимента си от NFC-съвместими мобилни устройства.
Apple не включи технологията в последния iPhone 5, но се очаква тя да бъде добавена в новото поколение на ябълковия телефон, което трябва да се появи до края на годината.