Разузнавателни служби тайно използвали база данни на Google | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Разузнавателни служби тайно използвали база данни на Google
DarikNews.bg

Разузнавателни служби тайно използвали база данни на Google

1 156
Агенцията за национална сигурност на САЩ и британските разузнавателни служби тайно са използвали база данни на корпорацията Google, за да следят нейни клиенти, съобщи “Вашингтон пост“, цитиран от ИТАР-ТАСС. Според сведения, съдържащи се в изнесени от Едуард Сноудън документи, шпионските централи са използвали технология, каквато използват търговските компании за установяване на потребителските предпочитания на своите клиенти, пише БТА. В частност се е събирала и анализирала информацията за натрупаните “бисквитки“ (cookies) - файлове, с чиято помощ може да се установи кои сайтове и за колко време посещава потребителят. Вестникът допълва, че специализираната компютърна програма PREF, която Google ползва за рекламни цели, не съдържа лични данни на клиентите. Тя обаче автоматично изчислява цифровите кодове и така идентифицира всеки отделен потребителски браузър и неговата история за посещение на интернет сайтове. Освен това търговската информация, с която се сдобиват специалните служби, позволяват да се установи местонахождението на устройството на потребителя.  
Разузнавателни служби тайно използвали база данни на Google

Разузнавателни служби тайно използвали база данни на Google

1 156 DarikNews.bg
Агенцията за национална сигурност на САЩ и британските разузнавателни служби тайно са използвали база данни на корпорацията Google, за да следят нейни клиенти, съобщи “Вашингтон пост“, цитиран от ИТАР-ТАСС. Според сведения, съдържащи се в изнесени от Едуард Сноудън документи, шпионските централи са използвали технология, каквато използват търговските компании за установяване на потребителските предпочитания на своите клиенти, пише БТА. В частност се е събирала и анализирала информацията за натрупаните “бисквитки“ (cookies) - файлове, с чиято помощ може да се установи кои сайтове и за колко време посещава потребителят. Вестникът допълва, че специализираната компютърна програма PREF, която Google ползва за рекламни цели, не съдържа лични данни на клиентите. Тя обаче автоматично изчислява цифровите кодове и така идентифицира всеки отделен потребителски браузър и неговата история за посещение на интернет сайтове. Освен това търговската информация, с която се сдобиват специалните служби, позволяват да се установи местонахождението на устройството на потребителя.