Facebook се готви за европейските избори с "нов инструмент"
Социалната мрежа иска да гарантира прозрачни политически реклами
Facebook обяви, че ще въведе нови инструменти за противодействие на онлайн политическото вмешателство в европейските избори.
Вицепрезидентът на американския технологичен гигант и бивш британски вицепремиер Ник Клег, заяви в реч, че новите методи на компанията ще станат достъпни за потребителите в края на март и ще помогнат "да направят политическата реклама във Facebook по-прозрачна", предава АФП.
В продължение на 7 години Ник Клег бе лидер на партията на Либералните демократи и водещ противник на Брексит, след което се сдоби с влиятелния си пост във Facebook.
Новите правила ще изискват широка гама от политически реклами, свързани с европейските избори от 23 до 26 май, да бъдат специално одобрени и маркирани с ясно изразена отметка, показваща, че това съдържание е платено от някого.
Тези правила ще обхващат и рекламите, които не подкрепят нито една партия или кандидат, а вместо това се фокусират върху силно политизирани теми като имиграцията.
След това тези реклами ще се съхраняват на сървъри за период до седем години, заедно с подробностите за техния обхват и конкретни данни за купувача на рекламата.
Мерките идват след кошмарна година за Facebook, белязана от поредица скандали за защита на данните и неприкосновеност на личния живот и опасения, че водещата социална мрежа е била манипулирана от чужди интереси за политически цели.
Facebook и бившият либерален лидер Ник Клег се опасяват от намеса на Русия в изборите в другите страни, като това става под формата на определени постове. В желанието си да се справи с проблема социалната мрежа блокира или изтри страници, публикуващи чуждоезично съдържание на руската информационна агенция "Спутник". Руснаците се оплакаха, че по този начин се ограничава тяхната работа, а Facebook очевидно следва определена политическа линия.