НАСА може да прати "летяща кола" на Марс
Новият марсиански хеликоптер е с големината на SUV и се задвижва от шест ротора
НАСА разкри ранни визуализации на огромен концептуален "Марсиански Хеликоптер", който се разглежда като продължение на иновативния Ingenuity Mars Helicopter.
Този шест-роторен гигант е с размерите на SUV автомобил и ще може да носи научни товари до 5 килограма (11 паунда) на разстояния до 3 километра (1.9 мили) за един марсиански ден.
Миналата седмица Лабораторията за реактивни двигатели на НАСА (NASA-JPL) сподели впечатляваща анимация, показваща огромния дрон, който прелита над скалист, планински пейзаж на Марс.
Новият "Марсиански Хеликоптер" може да продължи работата, която Ingenuity започна. По-малкият му предшественик изпрати последната си трансмисия до Земята през април, отбелязвайки края на своята революционна мисия.
Четирикилограмовият Ingenuity беше първото създадено от човека устройство, което летя на друга планета. Това стана през 2021 г.
Първоначално проектиран за само пет полета за 30 марсиански дни, той успя да извърши цели 72 полета за по-малко от три години. Този изумителен успех накара НАСА да погледне по-сериозно на изучаването на Марс с летящи дронове.
Дали по-големият "Марсиански Хеликоптер" ще постигне подобен успех, остава неясно. Но с пробивите, направени от Ingenuity, пътят вече е утъпкан.
Според НАСА, новата концепция все още е в ранните етапи на проектиране и разработка. Основната ѝ задача би била да подпомага учените при изучаването на по-големи участъци от марсианския терен с относително висока скорост.
Хеликоптерът ще може да достига места, недостъпни за марсоходите, предоставяйки на учените уникален поглед върху изолирани зони на Червената планета.
Междувременно учените от НАСА продължават да анализират защо хеликоптерът Ingenuity катастрофира на 18 януари по време на 72-рия си, последен полет.
"Когато провеждаш разследване на инцидент от разстояние 100 милиона мили, нямаш черни кутии или свидетели," сподели първият пилот на Ingenuity Ховард Грип от JPL. "Макар че има няколко възможни сценария, вярваме, че най-вероятната причина е липсата на текстура на повърхността, което е оставило навигационната система без достатъчно информация."