НАСА прави самолет с камери и екрани, вместо с прозорци | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
НАСА прави самолет с камери и екрани, вместо с прозорци 13
Снимка: NASA

НАСА прави самолет с камери и екрани, вместо с прозорци

Целта е подобряване на аеродинамиката и намаляване на звука

| Редактор: Стоян Гогов 46 13126

Експерименталният тих свръхзвуков самолет на НАСА X-59 QueSST ще разполага с пилотска кабина, която ще има голям 4K екран там, където обикновено има преден прозорец.

X-59 QueSST се разработва от Lockheed Martin. Създаването на първия прототип коства 247,5 милиона долара, като работата по него е поверена на инженерите и конструкторите от поделението Skunk Works. То е създавало най-напредничавите самолети на САЩ, като шпионските U-2 и SR-71 Blackbird или като невидимите за вражеските радари F-117 Nighthawk, F-22 Raptor и F-35 Lightning II.

Вижте как ще изглежда X-59 QueSST >> >> >>

Дизайнът на аеропланът ще е такъв, че при преминаване на звуковата бариера ще се произвеждат слаби и разпръснати ударни вълни, което ще направи машината изключително тиха.

За да бъде постигнато това трябва да се наблегне на аеродинамичността. Експертите са установили, че самолетът няма да има място за големи прозорци за пилотската кабина в предницата си. Вместо това, те ще са заменени от една или множество висококачествени камери, които ще предават сигнал към голям 4К дисплей, към който може да има прикрепени помощни екрани за наблюдение в други ъгли.

Самолетът е проектиран да лети на височина над 16 километра при скорост от 1500 км/ч.

Аеропланът, наречен X-59, ще може да лети от Ню Йорк до Лондон за 4 часа. Според програмния мениджър Питър Йосифидис, създаването на самолетите отбелязва огромна стъпка напред за бъдещето на свръхзвуковия транспорт.

Lockheed Martin започна разработването на самолета през април 2018 г. Първият полет на X-59 ще бъде направен през 2021 г., а от 2022 г. НАСА планира да тества самолета над определени градове в САЩ за събиране на данни и проучване на общественото мнение.

НАСА прави самолет с камери и екрани, вместо с прозорци 13

НАСА прави самолет с камери и екрани, вместо с прозорци

Целта е подобряване на аеродинамиката и намаляване на звука

| Редактор : Стоян Гогов 46 13126 Снимка: NASA

Експерименталният тих свръхзвуков самолет на НАСА X-59 QueSST ще разполага с пилотска кабина, която ще има голям 4K екран там, където обикновено има преден прозорец.

X-59 QueSST се разработва от Lockheed Martin. Създаването на първия прототип коства 247,5 милиона долара, като работата по него е поверена на инженерите и конструкторите от поделението Skunk Works. То е създавало най-напредничавите самолети на САЩ, като шпионските U-2 и SR-71 Blackbird или като невидимите за вражеските радари F-117 Nighthawk, F-22 Raptor и F-35 Lightning II.

Вижте как ще изглежда X-59 QueSST >> >> >>

Дизайнът на аеропланът ще е такъв, че при преминаване на звуковата бариера ще се произвеждат слаби и разпръснати ударни вълни, което ще направи машината изключително тиха.

За да бъде постигнато това трябва да се наблегне на аеродинамичността. Експертите са установили, че самолетът няма да има място за големи прозорци за пилотската кабина в предницата си. Вместо това, те ще са заменени от една или множество висококачествени камери, които ще предават сигнал към голям 4К дисплей, към който може да има прикрепени помощни екрани за наблюдение в други ъгли.

Самолетът е проектиран да лети на височина над 16 километра при скорост от 1500 км/ч.

Аеропланът, наречен X-59, ще може да лети от Ню Йорк до Лондон за 4 часа. Според програмния мениджър Питър Йосифидис, създаването на самолетите отбелязва огромна стъпка напред за бъдещето на свръхзвуковия транспорт.

Lockheed Martin започна разработването на самолета през април 2018 г. Първият полет на X-59 ще бъде направен през 2021 г., а от 2022 г. НАСА планира да тества самолета над определени градове в САЩ за събиране на данни и проучване на общественото мнение.