Гигантът за музикален стрийминг Spotify вече може да се похвали с 205 милиона абонати към края на четвъртото тримесечие на миналата година, предаде ДПА.

Общо 10 милиона са новите абонати само за последните три месеца на 2022 година.

Общият брой на потребителите на платената и безплатната версии на платформата е нараснал до 489 милиона спрямо 456 милиона в края на септември.

За текущото тримесечие се очаква броят на абонатите да се увеличи с около 2 милиона, а потребителите да достигнат общо 500 милиона.

Приходите са се увеличили с 18 процента на годишна основа миналото тримесечие до около 3,17 млрд. евро (3,43 млрд. долара).

Приходите от реклама са нараснали с 14 процента до 449 млн. евро.

През последните години Spotify засилено инвестира в подкасти, наред с други услуги, за да изгради допълнителен източник на приходи освен абонаментите.

Компанията обяви нетна загуба от 270 млн. евро в края на четвъртото тримесечие спрямо 39 млн. евро година по-рано.

Миналата седмица Spotify обяви, че ще съкрати 6 процента от служителите си. По думите на основателя и главен изпълнителен директор на платформата Даниъл Ек услугата се е разраснала твърде бързо по време на пандемията.

Към 31 декември 2022 г. Spotify имаше 10 151 служители, което означава, че съкращенията ще засегнат около 600 души.