Южна Корея стартира масовото производство на своя собствен изтребител от пето поколение KF-21 Boramae. Сеул планира да закупи 40 бройки до 2026 г., но потенциалът е много по-голям.

Вижте как изглежда KF-21 Boramae >> >> >>

KF-21 Boramae е самолет, който може да промени реалностите в авиацията. Докато той има стелт дизайн и множество иновативни технологии, самолетът все още може да носи боеприпаси на външни пилони като по-стари платформи от 4-то поколение.

KF-21 е планиран да замени остаряващите флотилии на Южна Корея от F-4D/E и F-5E/F, като се очаква производството да продължи до 2032 г. Сеул предвижда придобиването на 120 самолета.

Цялостният радарно-отразяващ дизайн на KF-21 предлага известна степен на забавено откриване срещу вражески радарни решетки земя-въздух.Монтирането на оръжия по външните пилони компрометират стелт характеристиките на самолета, но те не винаги са нужни.

Радарните следи на южнокорейския изтребител са сравним с руския Су-57, но само докато KF-21 лети без външно монтирани ракети.

Въпреки това, самолетът е проектиран така, че ще има версии с вътрешен обсег. На практика KF-21 може да бъде изтребител от 4-то и 5-то поколение в зависимост от мисията.

Изтребителят се задвижва от два реактивни двигателя General Electric F414-GE-400K с допълнително изгаряне - същите силови установки, които се монтират в F/A-18E/F Super Hornet и JAS 39 Gripen. Максималната скорост е около 2 100 км/ч.

KF-21 също се очаква да носи разнообразие от усъвършенствана авионика, включително модерен радар с активна електронно сканираща решетка, инфрачервени възможности за търсене. Летателните тестове на KF-21 се очаква да продължат до 2028 г., когато се очаква първите оперативни единици KF-21 да започнат да изпълняват мисията за превъзходство във въздуха.