Разговорите в интернет - все по-популярни | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Разговорите в интернет - все по-популярни

Разговорите в интернет - все по-популярни

Общо 65 процента от европейците заявяват, че избягват употребата на мобилен телефон заради цените на тази услуга. Това сочат резултатите от проучване на Евробарометър, разпространено днес от Европейската комисия, предаде БТА.

0 34
Изследването отчита нарастване от 4 процента на дела на хората, които избягват да се обаждат по мобилните си телефони или да ги използват за влизане в интернет, защото това им излиза скъпо.
Същевременно се отчита, че нараства популярността на разговорите в интернет, които са безплатни за потребителите. Една трета от абонатите съобщават, че това е основният им метод за общуване, когато се налага да водят разговор от разстояние.

Абонатите, които разполагат едновременно с мобилна и със стационарна телефонна връзка, са 62 процента. Девет на сто заявяват, че ползват само фиксирана телефонна линия, а една трета от европейците ползват единствено мобилна телефонна връзка. Едва два процента от европейците нямат телефон или не гледат телевизия, според резултатите от анкетата. В Чехия, Финландия, Латвия, Литва и Словакия над половината от домакинствата не ползват стационарен телефон.

40% от европейските домакинства предпочитат т. нар. пакетни комуникационни услуги, в които се предлагат интернет, телефон и телевизия от един доставчик. Двайсет и пет процента от анкетираните заявяват, че скоростта на зареждане на съдържание в интернет не отговаря на условията на подписания договор, а една трета от клиентите се оплакват от прекъсване на сигнала.

Според еврокомисаря по цифровия дневен ред Нели Крус потребителите ясно изразяват загриженост от несъответствието между обещаните и действителните скорости на интернет и качеството на услугата. Националните органи трябва да вземат подходящите мерки, за да гарантират качеството на работа на фирмите в този отрасъл иначе се налага дори приемането на законодателни актове, ако е необходимо, добавя тя, цитирана в съобщение на комисията.

Гражданите на ЕС са загрижени за защитата на личните данни, като 88 процента от тях заявяват, че биха желали да бъдат информирани, ако събраните от доставчика на далекосъобщителни услуги техни лични данни са били загубени, откраднати или изменени по някакъв начин.

Общо 89 процента от европейците имат мобилен телефон, 42 на сто от домакинствата са абонирани за пакетни телекомуникационни услуги, а 61 на сто от целия интернет достъп и половината от стационарните телефонни услуги са закупени като част от пакет.
Разговорите в интернет - все по-популярни

Разговорите в интернет - все по-популярни

Общо 65 процента от европейците заявяват, че избягват употребата на мобилен телефон заради цените на тази услуга. Това сочат резултатите от проучване на Евробарометър, разпространено днес от Европейската комисия, предаде БТА.

0 34
Изследването отчита нарастване от 4 процента на дела на хората, които избягват да се обаждат по мобилните си телефони или да ги използват за влизане в интернет, защото това им излиза скъпо.
Същевременно се отчита, че нараства популярността на разговорите в интернет, които са безплатни за потребителите. Една трета от абонатите съобщават, че това е основният им метод за общуване, когато се налага да водят разговор от разстояние.

Абонатите, които разполагат едновременно с мобилна и със стационарна телефонна връзка, са 62 процента. Девет на сто заявяват, че ползват само фиксирана телефонна линия, а една трета от европейците ползват единствено мобилна телефонна връзка. Едва два процента от европейците нямат телефон или не гледат телевизия, според резултатите от анкетата. В Чехия, Финландия, Латвия, Литва и Словакия над половината от домакинствата не ползват стационарен телефон.

40% от европейските домакинства предпочитат т. нар. пакетни комуникационни услуги, в които се предлагат интернет, телефон и телевизия от един доставчик. Двайсет и пет процента от анкетираните заявяват, че скоростта на зареждане на съдържание в интернет не отговаря на условията на подписания договор, а една трета от клиентите се оплакват от прекъсване на сигнала.

Според еврокомисаря по цифровия дневен ред Нели Крус потребителите ясно изразяват загриженост от несъответствието между обещаните и действителните скорости на интернет и качеството на услугата. Националните органи трябва да вземат подходящите мерки, за да гарантират качеството на работа на фирмите в този отрасъл иначе се налага дори приемането на законодателни актове, ако е необходимо, добавя тя, цитирана в съобщение на комисията.

Гражданите на ЕС са загрижени за защитата на личните данни, като 88 процента от тях заявяват, че биха желали да бъдат информирани, ако събраните от доставчика на далекосъобщителни услуги техни лични данни са били загубени, откраднати или изменени по някакъв начин.

Общо 89 процента от европейците имат мобилен телефон, 42 на сто от домакинствата са абонирани за пакетни телекомуникационни услуги, а 61 на сто от целия интернет достъп и половината от стационарните телефонни услуги са закупени като част от пакет.