Коронавирусът промени живота на планетата ни за по-малко от три месеца от първоначалното му засичане. Той повлия на редица сектори, намали производства, създаде дефицит на стоки.

Интересен поглед към ситуацията обаче прави SimilarWeb, компанията която се занимава с мониторинг на трафика в мрежата. В специален раздел на своя сайт тя извади много информация, касаеща именно Covid 19 и как е променил той потребителските навици през последните няколко месеца.

Огромен ръст в посетителите си на глобално ниво записват няколко сайта, директно занимаващи се с проблема. Това са сайтовете на Световната здравна огранизация, сайтовете на официалните институции, отговарящи за здравето в ЕС и САЩ. Очевидно е и засягането на редица сектори, които SimilarWeb обобщават по следния начин:

Сайтовете, посветени на пътуване със самолет, са записали спад в посещенията си с близо 24%, свързаните с планиране на почивки, като туристически агенции, записват спад в посещенията от 37%, сайтовете за наемане на коли под наем - спад с 30%, а съвсем лек спад от около 3-4% записват и големите онлайн магазини.

Къде отива трафикът?

След кризата с Covid с близо 8% е нараснал трафикът на медийните сайтове. С близо 25% са се увеличили посещенията на правителствените сайтове - такива като министерства на здравеопазването в различни страни, сайтовете на президенти, държавни институции и т.н. Ръстът на трафика при сайтовете за поръчка на храна е 5%, а с по-близо 10% са се увеличили посещенията на социалните мрежи, както и на услугите за стрийминг на видео, заради което ЕС вече помоли тези компании да намалят качеството на предоставяното от тях видео.

Причината е, че ръст от близо 10% при тях означава много повече трафик, отколкото при останалите сектори, които бележат ръст, защото проучването е на база на уникални посетители, а не на изтеглени данни да речем.