Всеки собственик на онлайн магазин би бил щастлив, ако неговият бизнес върви добре, ако продава на възможно повече клиенти и рейтингът му се повишава с всеки изминал ден. Но на практика това невинаги се случва. Какви са причините някои да печелят повече, а други - не чак толкова много или дори нищо? Експертите дават отговор на този въпрос, затова ако искате да се предпазите от грешки, непременно се вслушайте в техните съвети.

И така, днес ще обсъдим спецификите на успешния онлайн магазин, за да ви помогнем да създадете един наистина печеливш бизнес, с който да се гордеете.

Оригиналност

Предвид че вече съществуват толкова много онлайн магазини, ако държите да се откроите от конкурентите си и потребителите да ви забележат и запомнят, трябва да им предложите нещо наистина оригинално - проект, който определено да прикове вниманието им. Един успешен трик в това отношение е да създадете например уникални оферти за лоялните си клиенти. Казано с други думи, накарайте ги да ви обърнат внимание, като им предложите това, което не могат да намерят другаде.

Надеждна онлайн поддръжка

Техническата поддръжка на вашия магазин трябва да бъде от най-високо качество. Всеки от вашите клиенти следва да има възможността да получи индивидуални съвети и помощ, ако се нуждае от тях. Трябва да отговаряте на въпросите и да подпомагате процеса на пазаруване по възможно най-бързия и правилен начин.

Удобен интерфейс

Не мислете, че след като всички хора са наясно как да пазаруват по интернет и могат да се ориентират безпогрешно в навигацията на магазина. Винаги има потребители, които правят това за първи път. И те не трябва да имат никакви проблеми. Интерфейсът следва да бъде интуитивен, семпъл и ясен. Също така, процесът по заплащането на стоките също трябва да бъде описан най-подробно и всеки от клиентите ви да може да избере най-удобния за него начин на плащане.

Добро представяне на продуктите

Често пъти клиентите на онлайн магазините се затрудняват в избора на продукт, тъй като нямат възможност да го видят на живо и да го пипнат със собствените си ръце. Опитайте се максимално да компенсирате това неудобство, като предоставите най-подробни, пълни и ясни описания, видеа, снимки, отзиви на клиенти и всичко останало, което ще улесни потребителя и ще го насочи към правилния избор.

Не забравяйте също така да споменете и предоставената гаранция от производителите, ако има такава. Опишете всичко подробно, включително възможността за връщането на продукта - клиентът трябва да е напълно наясно по какъв начин и в какъв срок ще му бъдат възстановени парите, ако реши да се възползва от правото си за връщане на стоките в 14-дневен срок.

Борете се за доверието на клиентите си

Вероятно това е най-трудната задача, с която предстои да се справите, ако желаете да имате успешен онлайн магазин. Разбира се, можете да получите повече доверие от потребителите, ако продуктите ви притежават гаранция, но е добре да имате също и положителни мнения от тези, които вече са пазарували при вас, както и различни положителни коментари за колкото може повече продукти, които продавате.

Също така, трябва да осигурите и отлично обслужване на всички свои потребители, така че добрите отзиви за компанията да се предават от уста на уста. В никакъв случай не пренебрегвайте този съвет - хората обичат да се хвалят в обкръжението си, когато са направили добра покупка и са останали доволни от обслужването. Подобна реклама ви излиза напълно безплатно, а е изключително ефективна.

Популярност

Популярността на онлайн магазина е много важна. Колкото сте по-известни в интернет пространството, толкова повече продажби ще реализирате и толкова по-голям е шансът тези, които вече са пазарували при вас, да ви препоръчат на близки и познати. Разбира се, добрият имидж се гради бавно и с много постоянство и работа, но за да направите магазина си по-достъпен за хората, непременно трябва да помислите за SEO оптимизация. Можете да се свържете с надеждна фирма, с която да си партнирате дългосрочно и която да ви помогне да достигнете до повече клиенти.

"SEO оптимизацията е една област, която се променя изключително динамично и затова е добра идея да се доверите на екип, който е фокусиран в тази сфера и има достатъчно опит в нея" - споделят от SEO агенция theSEO. При тях важно предимство е, че предлагат вариант на разплащане едва след постигане на добри резултати. По този начин отпадат всякакви притеснения относно положителния ефект от работата на агенцията, тъй като вие ще заплатите услугата, чак когато тя е извършена, тоест след постигане на ранкиране в топ 10.