Комисията за регулиране на съобщенията извършва непрестанен мониторинг върху работата на мобилните мрежи у нас. Данните ѝ разкриват как се е променил трафика от началото на извънредното положение в България.

Потреблението се е увеличило спрямо стандартната седмица преди обявяване на извънредното положение, както следва:

  • мобилна мрежа, гласов трафик - 25%;
  • мобилна мрежа, трафик на данни - 17%;
  • фиксирана мрежа, гласов трафик - 19 %;
  • фиксирана мрежа, трафик на данни - 34%.

След обявяването на извънредно положение в цялата страна, и преминаване към модел на работа и обучение от вкъщи, се наблюдава значително повишаване на трафика, както на гласови услуги, така и на преноса на данни.

Въпреки засиленият трафик не са констатирани прекъсвания и проблеми в мрежите на телекомуникационните оператори.

Любопитно е, че в последната седмица се забелязва стабилизиране, спрямо рязкото покачване на трафика, започнало преди месец.

КРС отбелязва, че доставчиците на интернет и мобилните оператори са осигурили непрекъсваемост на услугите в условията на повишен трафик. Телекомите дори са предприели допълнителни действия в помощ на клиентите в условия на пандемия, включващи:

  • Предоставяне на допълнителни обеми от данни (МВ) без увеличение на цената на услугата;
  • Предоставяне на безплатен трафик към различни платформи за обучение от разстояние (нулево таксуване);
  • Предоставяне на полезна информация по различни начини - чрез интернет страниците си, SMS и информиране чрез съобщения в пресата.

Oт KPC cъщeвpeмeннo yвeдoмявaт, чe ca ycтaнoвeни oпити зa тeлeфoнни измaми oт типa "пpoпycнaтo oбaждaнe" (т.нap. wаngіrі измaмa). Cлeд извъpшeнa пpoвepĸa oт cтpaнa нa KPC, oпepaтopитe ca пpoтивoдeйcтвaли нa измaмитe, вĸлючитeлнo и чpeз блoĸиpaнe нa пoвиĸвaниятa.