Гигантско слънчево изригване застрашава Земята | IT.dir.bg

Гигантско слънчево изригване застрашава Земята 15
NASA/SDO/ Goddard Space Flight Center

Гигантско слънчево изригване застрашава Земята

Гигантско слънчево изригване може да сложи край на добре познатата ни цивилизация, а човечеството да се окаже в свят без работещи технологии.

Вижте снимки на слънчеви изригвания >> >> >>

Свръхизригването дори би могло да унищожи живота на Земята, предполага ново проучване публикувано в Nature Communications и цитирано от TechTimes и Фокус.

Такова събитие би могло да има тежки последици за планетата.

Слънчевите изригвания постоянно насочват енергизирани частици към Земята, където те биват отклонявани от магнитното поле на родната планета.

Явлението е причина за удивителните полярни сияния, които се наблюдават от земната повърхност.

Суперизригвания са засечени за пръв път преди четири години от астрономи, използващи космическата обсерватория Kepler, за да изследват далечни звезди.

Механизмът на суперизригванията е непознат за науката.

Ако процесът е същият като при генерирането на нормални изригвания от нашето Слънце, то е възможно собствената ни звезда да е в състояние също да ги произведе.

През 1859 година
масивно слънчево изригване е изпратило заредени частици и плазма към Земята. Енергизираният материал е предизвикал полярни сияния, които са видени дори в Куба. Телеграфите са започнали да изпращат сигнали сами, дори когато не са били свързани с мрежата. Това странно събитие е останало в историята като Карингтънското събитие.

Какво поражда супербурите на Слънцето >> >> >>

Някои от суперизригванията на други звезди могат да бъдат до 10000 пъти по-мощни от Карингтънското събитие, а учените изследват магнитните полета на такива звезди.

Магнитните полета на повърхността на звездите със суперизригвания като цяло са по-силни от магнитните полета на Слънцето. Точно това е, което може да се очаква, ако суперизригванията се формират по същия начин като слънчевите изригвания”, казва Кристофър Кароф от Университета в Орхус, Дания.

Само около 90 процента от генериращите суперизригвания звезди обаче имат по-силни полета от това на нашето Слънце.

Останалите 10% имат същите или дори по-слаби магнитни полета.

Откритието предполага, че суперизригване от Слънцето не е невъзможен сценарий.

Суперизригване е застигнало Земята през 775 година. Пръстените на дървета от това време показват внезапно и значително увеличение на концентрацията на радиоактивния изотоп въглерод 14.

Той се произвежда от космически лъчи, които навлизат в атмосферата. Подобно явление може да е протекло и през 993 година.

Изследователите смятат, че Слънцето може да генерира мощно суперизригване средно веднъж на всеки 1000 години.

За разлика от средновековието, днес такова събитие би било унищожително за модерните електронни устройства и би могло да разруши изтънелия озоновия слой, заплашвайки живота на планетата.

Крахът на съвременната електроника би довел до временен цивилизационен колапс, в който човечеството ще се върне в средновековието.

Факт е, че благодарение на електричеството и електрониката е възможно производството на храни в познатите ни мащаби. Медицината, транспортът, банковата система, комуникациите, както и почти всички сфери също зависят от модерните електронни технологии.

Премахването им би довело до масов глад, хаос, мародерство, разпад на социалния ред и дори диктатура, а в резултат може да умрат милиони.

Съществуват различни теории дали човечеството ще може да се възстанови в предишния си вид, като оптимистичните прогнози говорят за десетилетия, а песимистичните за векове.

Вероятност от 12% слънчева буря да удари Земята до 10 години >> >> >>

Гигантско слънчево изригване застрашава Земята 15

Гигантско слънчево изригване застрашава Земята

55 432 NASA/SDO/ Goddard Space Flight Center

Вижте снимки на слънчеви изригвания >> >> >>

Такова събитие би могло да има тежки последици за планетата.

Механизмът на суперизригванията е непознат за науката.

През 1859 година

Какво поражда супербурите на Слънцето >> >> >>

Останалите 10% имат същите или дори по-слаби магнитни полета.

Откритието предполага, че суперизригване от Слънцето не е невъзможен сценарий.

Вероятност от 12% слънчева буря да удари Земята до 10 години >> >> >>