Европейците купуват по-скъпи смартфони, но по-рядко | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Европейците купуват по-скъпи смартфони, но по-рядко
Снимка: Apple

Европейците купуват по-скъпи смартфони, но по-рядко

Apple се смъкна до второ място в Западна Европа с 33% пазарен дял

| Редактор: Кристиан Антонов 5 912

Пазарът на смартфони в Западна Европа продължава да се свива през първото тримесечие на 2023 г., като продажбите му спадат с 13% до 23,7 млн. броя. Потребителското търсене е намаляло поради трудните икономически условия, докато продължителността на употребата на смартфони се е увеличила, твърдят анализаторите на Canalys.

Не се очаква търсенето да се възстанови с ръст от 6% до 2024 година. През първото тримесечие на 2023 г. Samsung си възвърна титлата на най-голям доставчик в Западна Европа с пазарен дял от 35%. На това не попречи и спадът в продажбите с 16% на годишна база. Представените тази година Galaxy S23 Ultra, S23 и A14, както и миналогодишните A53 и A33 бяха най-продаваните модели.

Корейският гигант беше принуден да пренасочи вниманието си към средния и високия ценови сегмент: средната продажна цена (ASP) се повиши с 11%, докато общата стойност на доставените устройства спадна с 6 процента. Освен това трябваше да засили конкуренцията си с Apple, като инвестира много в реклама на марката и продуктите, както и в съвместни маркетингови кампании с оператори и търговци на дребно.

Apple се смъкна до второ място в Западна Европа с 33% пазарен дял. Компанията увеличи доставките с 1% спрямо първото тримесечие на 2022 г., благодарение на успеха на iPhone 14 Pro и Pro Max. Apple остава най-стабилният доставчик в региона с подкрепата на най-лоялната аудитория. Xiaomi е на трето място с 15% пазарен дял, въпреки че на годишна база доставките се сринаха със 17 процента.

Ключовите пазари на китайския производител са Испания, Италия и Германия, като най-популярните линии са Redmi и Redmi Note. Компанията все още контролира долния и средния сегмент, като разполага с малка търговска сила, работеща с ключови оператори и търговци на дребно. Първата петица се допълва от OPPO и TCL с по 3 %, като доставките на първата компания са намалели с 52 % на годишна база, а на втората - с 19 процента.

Най-ожесточената конкуренция е извън челната тройка, като в нея се борят OPPO, TCL, Google, Motorola, HONOR и HMD Global. Очаква се това да се промени до края на годината. Друга най-забележителна тенденция е рязкото увеличение на продажбите в ценовия сегмент от 800 долара и нагоре, който традиционно е доминиран от Apple и Samsung. На този сегмент сега се падат 42% от продажбите, докато преди година те бяха едва 35 процента.

В същото време средната продажна цена на смартфоните в Западна Европа се е увеличила значително: с 16% в сравнение с първото тримесечие на 2022 г. и с 29% в сравнение със същия период на 2019 г., което прави средната продажна цена през първото тримесечие на 2023 г. най-високата в историята.

Перспективите за растеж през 2024 г. ще зависят от способността на доставчиците умело да управляват наличностите, да минимизират разходите и да оптимизират начините за достигане до пазара. И накрая, локализирането на маркетинговите кампании, обслужването на клиентите и каналите за продажба ще остане актуално, твърдят специалистите от Canalys.

Европейците купуват по-скъпи смартфони, но по-рядко

Европейците купуват по-скъпи смартфони, но по-рядко

Apple се смъкна до второ място в Западна Европа с 33% пазарен дял

| Редактор : Кристиан Антонов 5 912 Снимка: Apple

Пазарът на смартфони в Западна Европа продължава да се свива през първото тримесечие на 2023 г., като продажбите му спадат с 13% до 23,7 млн. броя. Потребителското търсене е намаляло поради трудните икономически условия, докато продължителността на употребата на смартфони се е увеличила, твърдят анализаторите на Canalys.

Не се очаква търсенето да се възстанови с ръст от 6% до 2024 година. През първото тримесечие на 2023 г. Samsung си възвърна титлата на най-голям доставчик в Западна Европа с пазарен дял от 35%. На това не попречи и спадът в продажбите с 16% на годишна база. Представените тази година Galaxy S23 Ultra, S23 и A14, както и миналогодишните A53 и A33 бяха най-продаваните модели.

Корейският гигант беше принуден да пренасочи вниманието си към средния и високия ценови сегмент: средната продажна цена (ASP) се повиши с 11%, докато общата стойност на доставените устройства спадна с 6 процента. Освен това трябваше да засили конкуренцията си с Apple, като инвестира много в реклама на марката и продуктите, както и в съвместни маркетингови кампании с оператори и търговци на дребно.

Apple се смъкна до второ място в Западна Европа с 33% пазарен дял. Компанията увеличи доставките с 1% спрямо първото тримесечие на 2022 г., благодарение на успеха на iPhone 14 Pro и Pro Max. Apple остава най-стабилният доставчик в региона с подкрепата на най-лоялната аудитория. Xiaomi е на трето място с 15% пазарен дял, въпреки че на годишна база доставките се сринаха със 17 процента.

Ключовите пазари на китайския производител са Испания, Италия и Германия, като най-популярните линии са Redmi и Redmi Note. Компанията все още контролира долния и средния сегмент, като разполага с малка търговска сила, работеща с ключови оператори и търговци на дребно. Първата петица се допълва от OPPO и TCL с по 3 %, като доставките на първата компания са намалели с 52 % на годишна база, а на втората - с 19 процента.

Най-ожесточената конкуренция е извън челната тройка, като в нея се борят OPPO, TCL, Google, Motorola, HONOR и HMD Global. Очаква се това да се промени до края на годината. Друга най-забележителна тенденция е рязкото увеличение на продажбите в ценовия сегмент от 800 долара и нагоре, който традиционно е доминиран от Apple и Samsung. На този сегмент сега се падат 42% от продажбите, докато преди година те бяха едва 35 процента.

В същото време средната продажна цена на смартфоните в Западна Европа се е увеличила значително: с 16% в сравнение с първото тримесечие на 2022 г. и с 29% в сравнение със същия период на 2019 г., което прави средната продажна цена през първото тримесечие на 2023 г. най-високата в историята.

Перспективите за растеж през 2024 г. ще зависят от способността на доставчиците умело да управляват наличностите, да минимизират разходите и да оптимизират начините за достигане до пазара. И накрая, локализирането на маркетинговите кампании, обслужването на клиентите и каналите за продажба ще остане актуално, твърдят специалистите от Canalys.