"Фейсбук" (Facebook) стартира "Шопс" (Shops) - услуга, която ще позволява на бизнеси да излагат и продават продукти на платформите на най-голямата социална мрежа в света, каза главният изпълнителен директор Марк Зукърбърг, цитиран от Ройтерс.

"Мисля, че това е особено важно сега, защото много малки бизнеси се преместват в онлайн пространството, за да се справят с икономическите последици от COVID-19", написа Зукърбърг в личния си профил във "Фейсбук".

"Тъй като на хората им е казано да си стоят по домовете, на физическите магазини им е трудно да останат отворени и милиони хора губят работата си", добави той.

Зукърбърг каза, че най-голямата социална мрежа в света ще работи в сътрудничество за продуктови интеграции с "Шопифай" (Shopify) и седем други платформи за онлайн търговия.

Онлайн магазините ще бъдат достъпни през "Фейсбук" и "Инстаграм" (Instagram), ще има опция за плащане през платформите, а клиентите ще могат да комуникират с търговците през "Уотсап" (WhatsApp) и "Месинджър" (Messenger).

Услугата "Шопс" ще бъде безплатна за бизнесите, като очакванията са тя да засили интереса на потребителите и това да доведе до увеличаване на платената реклама.