Откриха най-далечното струпване на галактики | IT.dir.bg

EPA/БГНЕС

Откриха най-далечното струпване на галактики

Група японски учени откриха най-отдалеченото от Земята струпване на галактики, съобщава телевизия Ен Ейч Кей.

Откритието си изследователите от националната астрономическа обсерватория са направили с помощта на телескопа, поставен на вулкана Мауна-Кеа на Хавайските острови.

Разстоянието от Земята до струпването от галактики е над 12,7 милиарда светлинни години. Учените смятат, че то се е образувало около 1 милиард години след Големия взрив.

Откритието доказва, че струпването на галактики е съществувало веднага след възникването на Вселената преди около 13,7 милиарда години. Учените смятат, че откритието им ще помогне за изучаване на въпроса с еволюцията на галактиките, предаде РИА "Новости", цитирана от БГНЕС.