Откриха най-бледата отдалечена галактика | IT.dir.bg

EPA/БГНЕС

Откриха най-бледата отдалечена галактика

Астрономи от Държавния университет на Аризона откриха изключително отдалечена галактика, която е сред 10-те най-отдалечени познати на учените обекта в космоса, съобщи Сайънс дейли, цитиран от БТА.

Светлината от нея е излъчена в "детската" й възраст, около 800 милиона години след раждането й.

Екип под ръководството на Джеймс Роудс и Сангита Малхотра от университета идентифицирал отдалечената галактика, след като сканирал район от небето с помощта инструмента IMACS на телескопа Магелан в обсерваторията Лас Кампаняс на института Карнеги в Чили.Данните от наблюдението разкриха съществуването на бледа галактика, която се намира на разстояние 13 милиарда светлинни години.

"Тя е наблюдавана в младата й възраст, заяви Роудс. Виждаме я така, както е изглеждала в далечното минало. Изображението е като нейна детска снимка, направена, когато Вселената е била на едва 5 процента от сегашната си възраст. Изследването на подобни галактики в много ранна възраст е важно, защото допринася да се разбере как са се сформирали и разраствали галактиките."

Въпросната галактика е много бледа и е открита посредством светлината, излъчена от йонизиран водород. Става въпрос за рядък пример за галактика от толкова ранна епоха.