Откриха планети с изключително близки орбити | IT.dir.bg

EPA/БГНЕС

Откриха планети с изключително близки орбити

Американски астрономи откриха две екзопланети (планети извън Слънчевата система), чиито орбити около тяхната звезда са много близо една до друга, феномен, който досега не е бил наблюдаван във Вселената.

Представете си, че вместо изгряващата пълна луна на хоризонта се появява гигантска газова планета, която изглежда три пъти по-голяма, обясняват учените, чиито трудове са публикувани в САЩ в онлайн изданието на списание "Сайънс", предаде АФП, цитирана от БГНЕС.

Този свят съществува наистина в съзвездието Лебед на около 1 200 светлинни години от Земята (една светлинна година се равнява на 9,46 млрд. км). Тя е кръстена Кеплер-36 по името на американския космически телескоп, предназначен да търси екзопланети.

"Двете планети минават много близо една до друга, отбелязва Джош Картър от Астрофизическия център на "Харвард-Смитсониън", един от авторите на трудовете. "Те са най-близките, които сме наблюдавали някога в една планетна система", добавя астрономът Ерик Ейгъл от Вашингтонския университет.

Двете планети се сближават средно на всеки 97 дни. Тогава разстоянието между тях е пет пъти разстоянието между Земята и Луната или 1,9 милиона километра.

Астрономите открили двете планети като анализирали данните, събрани от телескопа "Кеплер", способен да засече екзопланета, когато минава пред звездата си и за кратко намалява нейното греене. Новата планетна система се състои само от тези две планети, намиращи се на орбита около подобна на нашето Слънце звезда, но по-стара от него с няколко милиарда години.