Космонавтите с успешна мисия в открития космос | IT.dir.bg

Космонавтите с успешна мисия в открития космос 3
EPA/БГНЕС

Космонавтите с успешна мисия в открития космос

Командирът на екипажа на Международната космическа станция (МКС) Генадий Падалка и бординженерът Юрий Маленченко прекараха шест часа в открития космос в изпълнение на руската космическа програма, съобщиха ИТАР-ТАСС и ДПА, цитирани от БТА.

Падалка и Маленченко инсталираха метеоритен щит на МКС и провериха връзката между двата й модула. Те преместиха товарен отсек, за да направят място за скачване на нова руска многоцелева лаборатория и пуснаха микроспътника "Сфера", с чиято помощ учените ще моделират падането на космически обекти на Земята.

Двамата върнаха вътре в МКС бактерии, прекарали една година в космоса под въздействието на космическата радиация на повърхността на станцията в рамките на експеримента "Биориск", посочва ИТАР-ТАСС.

Вижте снимки >>

И двамата руски космонавти имат опит в космическите разходки - Падалка излиза в открития космос за девети път, а Маленченко за пети, отбелязва ДПА. Освен тях екипажът на МКС включва още един руски космонавт, двама американски и един японски астронавт.

На 30 август е предвидено в открития космос да излязат американската астронавтка от НАСА Сунита Уилямс и японецът Акихико Хошиде.
Космонавтите с успешна мисия в открития космос 3