Салмонелата дава ”имунен отговор”, който убива ракови клетки | IT.dir.bg

Салмонелата дава ”имунен отговор”, който убива ракови клетки

Учените откриха, че третирането на раковите тумори с бактерията салмонела може да причини имунен отговор, който ефективно убива раковите клетки. Бактерията може да се използва и за ваксина срещу по-нататъшното им разрастване, пише вестник “Дейли Телеграф“, цитиран от БГНЕС.

Раковите клетки са особено опасни, тъй като избягват имунната система на тялото, която обикновено проследява и убива аномалиите в човешкия организъм. Третирането на тези ракови клетки със салмонела ги прави ясно видими за имунните клетки на тялото и следователно ги прави открити за нападение.

Изследователите са от университета в Милано вече са направили първите тестове с мишки в лабораторни условия, сега подготвят да проверят ефектът и върху хора. Д-р Мария Ресчиньо заяви, че салмонелата, която е в твърде ниски дози, за да причини щети сама по себе си, действа като “червен флаг“, разпознавайки опасните ракови клетки. Тя казва, че имунните клетки внезапно разпознавали и убивали туморните клетки в мишките. Те предпазвали мишките и от разпространението на рака към други части от тялото.

“Много сме въодушевени от получените резултати“, заяви д-р Ресчиньо, която се надява, че опитите ще започнат през май. Работата на италианските учени беше публикувана в списанието за транслиращи медицински изследвания.
Салмонелата дава ”имунен отговор”, който убива ракови клетки