Нова идея за възобновяем енергиен източник | IT.dir.bg

EPA/БГНЕС

Нова идея за възобновяем енергиен източник

Топлинната енергия на Земята, която тя отделя в околното пространство, може да бъде използвана като източник на енергия за производството на електричество.

Това твърдят американски инженери в статия, публикувана в сп. Proceedings of the National Academy of Sciences, предаде БТА.

Възобновяема енергия може да се генерира, когато топлинни потоци преминат от горещо към студено тяло. Такъв поток има от топлата повърхност на Земята към студения космос - чрез инфрачервена радиация.

Човечеството е създало десетки методи за извличане на електричество от възобновяеми източници като вятъра, морските и океански приливи, слънчевите лъчи и т.н. Делът им в енергобаланса на Земята непрекъснато нараства, но пълната замяна на електроцентралите, работещи с нефт и газ, едва ли ще бъде възможна.

Федерико Капасо и неговите колеги от Харвардския университет на САЩ са разработили метод, който позволява да се получава електричество от топлината, отделяна от Земята в околното пространство. Идеята им хрумнала, след като са открили, че планетата "нагрява" космоса с мощност 100 милиона гигавата.

Групата на Капасо е разработила схема на специална "топлинна батерия". За основа са използвани данните за топлинния поток, излизащ от Земята, събрани в гр. Ламонт, щата Оклахома. В бъдеще учените се надяват да създадат и самите "топлинни" електрогенератори, макар първоначално КПД-то им да бъде ниско.