Откриха планета, която "не би трябвало да съществува" | IT.dir.bg

Откриха планета, която "не би трябвало да съществува" 2
Снимка: Penn State University

Откриха планета, която "не би трябвало да съществува"

Тя е твърде масивна за малката си звезда

Астрономи откриха планета, която е твърде голяма за своята звезда. Откритата екзопланета е с 13 пъти по-голяма маса от тази на Земята. Тя обикаля около хладното червено джудже LHS 3154, чиято маса е само 11% от тази на Слънцето.

Според учените такава звезда не би трябвало да има необходимото количество материал в своя планетообразуващ диск, за да роди толкова масивна планета.

LHS 3154 b, както е наречена екзопланетата, има 0.35% от масата на своята звезда. Това на пръв поглед е малко, но Юпитер има едва 0.1% от масата на Слънцето.

Орбитата на планетата сочи, че тя произхожда от същата звездна система, от която е част. Ако тя е била уловена от друга система, орбитата е щяла да е много по-елиптична.

Друго неочаквано за астрономите откритие е, че LHS 3154 b всъщност орбитира доста близо до своята звезда.

Учените все още провеждат симулации и изследвания, които да дадат отговор как се е появила подобна планета.

Откриха планета, която "не би трябвало да съществува" 2