Проучване твърди, че някои планети могат да излъчват подобен на писък взрив от космически радиовълни, докато умират.

В ново интервю за Science News, астрономът от университета в Нанкин Йонг-Фенг Хуанг обсъди скорошното си изследване, публикувано в Astrophysics Journal. В него той твърди, че разпадащите се планети може да са причина за някои от новооткритите и малко разбрани бързи радио изблици (FRB), които учените са открили, идващи от дълбините на космоса.

В изследването Хуанг и колегите му предположиха, че FRBs могат да бъдат резултат от ултра-плътни неутронни звезди, взаимодействащи с планетите, които ги обикалят.

Идеята е, че тези планети се приближават толкова близо до колапсиралите звезди, че започват буквално да се разкъсват, което води до удължаване, изкривяване и падане на цели парчета.

След като тези бучки планета се откъснат, твърдят изследователите, звездният вятър от частици и радиацията, изхвърлена от неутронната звезда, може да взаимодейства с тях и да доведе до "наистина силни радио излъчвания", каза Хуанг.

Астрономите от Нанкин сравняват заключението си с два известни "повтарящи" FRB - единият, открит през 2016 г., който се повтаря приблизително 160 дни, като такъв, който се повтаря на всеки 16 дни. Екипът стигна до заключението, че хипотезата за унищожаване на планетата може да обясни и двата FRB, които са изследвали.