Странен радиосигнал идва от най-близката до Слънцето звезда | IT.dir.bg

Странен радиосигнал идва от най-близката до Слънцето звезда 11
Снимка: NASA

Странен радиосигнал идва от най-близката до Слънцето звезда

Това е първият сериозен кандидат за извънземен живот след сигнала „Уау!“

| Редактор: Катя Димитрова 81 21991

Учени от известната група SETI, търсеща следи от разумен живот извън Земята, съобщиха, че са идентифицирали радиосигнал, идващ от Проксима Кентавър. Това е най-близката звезда до нашето Слънце, което прави откритието още по-интересно. Според астрономите, той може да е от извънземна цивилизация.

Вижте снимки и графики на Проксима Кентавър и Алфа Кентавър >> >> >>

Откритието е на Breakthrough Listen - проект, чиято цел е да се изследват сигнали от космоса, при които има потенциални признаци на извънземен живот. Проектът е свързан с покойния физик Стивън Хокинг, както и с руския милиардер Юрий Милнер.

"Това е първият сериозен кандидат за извънземен живот след сигнала "Уау!", вече заяви пред медиите един от изследователите, участващи в проекта. Записан през 1977 година, този сигнал се смята за най-обещаващата находка в историята на SETI до днес.

Новият радиосигналът е бил уловен от телескопа Parkes в Австралия миналата година. Едва сега обаче му е обърнато подобаващо внимание в контекста на неговия източник, намиращ се буквално "в задния двор" на нашата Слънчева система.

Странен радиосигнал идва от най-близката до Слънцето звезда 11

Странен радиосигнал идва от най-близката до Слънцето звезда

Това е първият сериозен кандидат за извънземен живот след сигнала „Уау!“

| Редактор : Катя Димитрова 81 21991 Снимка: NASA