Учени: Чудовището от Лох Нес може да е 4-метрова змиорка | IT.dir.bg

Снимка: iStock by Getty Images/Guliver Photos

Направен е бил мащабен ДНК анализ на езерото

Учени от университета на Отаго, Нова Зеландия, които са изследвали езерото Лох Нес в Шотландия, предлагат нова хипотеза за произхода на преданието за обитаващото го чудовище, пише в. "Дейли експрес".

В хода на проучването специалистите не са открили следи от праисторическо влечуго в езерото. Същевременно е била извършена мащабна работа по изследването на живи организми. Във водата са намерени и ДНК частици на змиорка.

"В Лох Нес има много змиорки. Тяхна ДНК е открита почти на всяко място, от което са взети проби от водата", отбелязват учените.

Специалистите не изключват възможността някои отделни змиорки да са имали генетични аномалии и в резултат на това да са достигали огромни за вида им размери, надхвърлящи 4 метра.

Вероятно именно подобни гигантски риби със змийска форма на тялото са положили основата на легендата за страховито праисторическо чудовище в езерото Лох Нес.

Направен е бил мащабен ДНК анализ на езерото