НАСА: Няма да има сблъсък на Земята с астероид | IT.dir.bg

НАСА: Няма да има сблъсък на Земята с астероид

Жителите на планетата могат да спят спокойно - никакъв гигантски астероид не застрашава Земята със сблъсък и с тотално разрушение на Америка, уверява НАСА.

"Няма никакво научно основание и нито едно доказателство за предстоящ сблъсък на Земята с астероид или някакъв друг космически обект през септември", заяви високопоставен служител на американското космическо ведомство на неговия сайт, цитиран от  Франс прес и БТА.

Всички познати досега астероиди имат по-малко от 0,01 процента шанс да влезнат в сблъсък със Земята в следващите 100 години, отчитат от програмата на НАСА за откриване на опасни комети и астероиди. Ако е имало какъвто и да било обект, който да застраши планетата през септември, той отдавна щеше да бъде открит.

Със своето съобщение за медиите НАСА опровергава появилите се напоследък слухове в интернет, според които гигантски астероид ще удари Земята между средата и края на месец септември. Сблъсъкът щял да се стане в региона на Пуерто Рико в Карибския басейн.

"НАСА открива, проследява и записва всички астероиди и комети, минаващи на 48 милиона километра от Земята с помощта на своите телескопи, с наземно или космическо базиране"