Новото лице на телефонните измамници и как можем да ги спрем | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Новото лице на телефонните измамници и как можем да ги спрем
Снимка: A1

Новото лице на телефонните измамници и как можем да ги спрем

Приложението А1 Guard е първото по рода си у нас

| Редактор: Стоян Гогов 0 1655

В края на март А1 даде старт на кампания за превенция на телефонните измами, заради опасенията, че в извънредното положение престъпниците може да "обновят" своите сценарии. Приложението А1 Guard е първото по рода си у нас и А1 го предоставя безплатно на всички потребители в България, независимо на кой мобилен оператор са абонати. Мобилното приложение е разработено в партньорство с Министерство на вътрешните работи (МВР).

През последните 3 години има регистрирани над 3000 телефонни измами. А сценариите на престъпниците варират от това да се представят за полицаи, доктори, инспектори от държавна институция, а вече и хора, които предлагат помощ, медикаменти или лечение срещу коронавируса. Именно затова А1 България стартира новото приложение А1 Guard, което да помогне за предпазването на по-възрастните ни близки и роднини. Според данните на МВР най-често на измамниците се доверяват по-възрастните хора.

Къде може да се намери?

Безплатната апликация е достъпна за сваляне от магазините за приложения на Google (Google Play Store) и на Apple (App Store), за телефони, които работят съответно с операционни системи Android и iOS. А1 Guard може да защити също потребители, които са абонирани за фиксирани телефонни услуги към А1 с безплатна активация на номер 1441.

Как работи приложението?

Механизмът на работа на приложението включва два профила - на Защитен и Управляващ. Човек, който не би се поддал лесно на манипулации, запознат е с технологиите и може да съдейства на своите по-възрастни близки, е най-подходящо да избере да е Управляващ. В тази роля потребителят може да защити до пет телефонни номера на свои близки или роднини. При настройките той може да създаде списък с до 30 безопасни номера за всеки Защитен профил. Те могат да се свързват безпроблемно със Защитения потребител по обичайния начин. При позвъняване от номер извън "Безопасния списък" към Защитения профил, разговорът или се отказва автоматично, или се прехвърля към Управляващия потребител. И в двата случая Управляващият профил получава известие на своя смартфон за опит от страна на подозрителен номер да се свърже със защитавания от него близък или роднина. По този начин лесно и бързо може да реагира при случаи на потенциални телефонни измами.

Дигитална солидарност от А1

А1 стартира новото приложение А1 Guard, за да бъде в подкрепа на всеки потребител, който желае по-голяма сигурност срещу телефонните измамници.

То е част от мащабната кампания на А1 за дигитална солидарност. Тя включва услуги, мерки и съвети, които да бъдат в полза на потребителите по време на продължителната социална изолация. Сред тях са: безплатни 200+ ТВ канала, бонус от 10 000 МВ мобилен интернет, безплатни MB в ЕС и минути за разговори извън ЕС за абонатите в роуминг; безплатен трафик към платформата Уча.се в помощ на учениците, както и безплатно решение за видео конференции Eyeson за работещите от дома.

А1 съветва да се спазва социална изолираност и насърчава потребителите да използват каналите за самообслужване на компанията - Моят А1 и уеб версията на сайта A1.bg. За всяка платена сметка през Моят А1 или онлайн, компанията подарява на потребителите еднократен бонус от 10 000 МВ интернет.

А1 дарява по 1 лев на Министерство на здравеопазването за всяка сметка платена през приложението Моят А1 или на сайта А1.bg. Компанията дарява към МЗ и 1% от стойността на всяка трансакция, извършена през дигиталния портфейл А1 Wallet на POS терминал или онлайн.

Рекламна публикация

Новото лице на телефонните измамници и как можем да ги спрем

Новото лице на телефонните измамници и как можем да ги спрем

Приложението А1 Guard е първото по рода си у нас

| Редактор : Стоян Гогов 0 1655 Снимка: A1

В края на март А1 даде старт на кампания за превенция на телефонните измами, заради опасенията, че в извънредното положение престъпниците може да "обновят" своите сценарии. Приложението А1 Guard е първото по рода си у нас и А1 го предоставя безплатно на всички потребители в България, независимо на кой мобилен оператор са абонати. Мобилното приложение е разработено в партньорство с Министерство на вътрешните работи (МВР).

През последните 3 години има регистрирани над 3000 телефонни измами. А сценариите на престъпниците варират от това да се представят за полицаи, доктори, инспектори от държавна институция, а вече и хора, които предлагат помощ, медикаменти или лечение срещу коронавируса. Именно затова А1 България стартира новото приложение А1 Guard, което да помогне за предпазването на по-възрастните ни близки и роднини. Според данните на МВР най-често на измамниците се доверяват по-възрастните хора.

Къде може да се намери?

Безплатната апликация е достъпна за сваляне от магазините за приложения на Google (Google Play Store) и на Apple (App Store), за телефони, които работят съответно с операционни системи Android и iOS. А1 Guard може да защити също потребители, които са абонирани за фиксирани телефонни услуги към А1 с безплатна активация на номер 1441.

Как работи приложението?

Механизмът на работа на приложението включва два профила - на Защитен и Управляващ. Човек, който не би се поддал лесно на манипулации, запознат е с технологиите и може да съдейства на своите по-възрастни близки, е най-подходящо да избере да е Управляващ. В тази роля потребителят може да защити до пет телефонни номера на свои близки или роднини. При настройките той може да създаде списък с до 30 безопасни номера за всеки Защитен профил. Те могат да се свързват безпроблемно със Защитения потребител по обичайния начин. При позвъняване от номер извън "Безопасния списък" към Защитения профил, разговорът или се отказва автоматично, или се прехвърля към Управляващия потребител. И в двата случая Управляващият профил получава известие на своя смартфон за опит от страна на подозрителен номер да се свърже със защитавания от него близък или роднина. По този начин лесно и бързо може да реагира при случаи на потенциални телефонни измами.

Дигитална солидарност от А1

А1 стартира новото приложение А1 Guard, за да бъде в подкрепа на всеки потребител, който желае по-голяма сигурност срещу телефонните измамници.

То е част от мащабната кампания на А1 за дигитална солидарност. Тя включва услуги, мерки и съвети, които да бъдат в полза на потребителите по време на продължителната социална изолация. Сред тях са: безплатни 200+ ТВ канала, бонус от 10 000 МВ мобилен интернет, безплатни MB в ЕС и минути за разговори извън ЕС за абонатите в роуминг; безплатен трафик към платформата Уча.се в помощ на учениците, както и безплатно решение за видео конференции Eyeson за работещите от дома.

А1 съветва да се спазва социална изолираност и насърчава потребителите да използват каналите за самообслужване на компанията - Моят А1 и уеб версията на сайта A1.bg. За всяка платена сметка през Моят А1 или онлайн, компанията подарява на потребителите еднократен бонус от 10 000 МВ интернет.

А1 дарява по 1 лев на Министерство на здравеопазването за всяка сметка платена през приложението Моят А1 или на сайта А1.bg. Компанията дарява към МЗ и 1% от стойността на всяка трансакция, извършена през дигиталния портфейл А1 Wallet на POS терминал или онлайн.

Рекламна публикация