Разберете как да спечелите новата Tesla Model 3 в МЕТРО
Един от всички посетители на магазини МЕТРО ще си тръгне с високотехнологичния електомобил
Свикнали сме да мислим, че Жул Верн, бащата на научната фантастика, е предвидил много от научните достижения, които днес са факт: пътуването в Космоса, пътуването под вода, управляемите ракети пр. Това до голяма степен е вярно, но често пропускаме една интересна подробност: във времето, в което големият френски фантаст е живял, са поставени основите на някои от днешните технологични чудеса.
Например, автомобилите Tesla, които в момента са венец на лукса в автомобилостроенето, далеч не са първите електромобили. В периода 1890 - 1910 година, когато е живял и Верн, електромобилите са били доста популярни. Хората ги харесвали, защото не замърсявали въздуха, били тихи и лесни за управление. А жените са им били особени фенове, тъй като с тях не се налагало да стартират двигателя с манивела: дейност, почти невъзможна за женска ръка.
Електромобилите претърпяват дълго развитие: те се появяват горе-долу по едно и също време, когато и автомобилите с двигатели с вътрешно горене, но не носят техните недостатъци, което ги прави доста желани. Интересът на хората към тях залязва, след като Хенри Форд създава първия масов модел Т и прави бензиновите коли масово достъпни, а в края на 60-те, когато цените на петрола скачат драстично, погледите отново се обръщат към електромобилите.
Със задълбочаване на екологичните кризи нуждата от електромобили става по-осезаема и много автопроизводители се опитват да внедрят електродвигател в масовите си модели. Единствените, които успяват, са General Motors, но техният модел EV1 има твърде висока цена на производство и не успява да се превърне в популярна и достъпна кола.
Събитието, което коренно и завинаги променя правилата на играта, се случва през 2006г. в Силициевата долина, в слънчева Калифорния, на бял свят се появява един малък стартъп, носещ името на Никола Тесла - Tesla Motors.
Неговите инженери започват да произвеждат луксозни електрически спортни коли, които могат да изминат по 320 км с едно зареждане. През 2010г. компанията получава финансиране от почти половин милиард долара и става най-големият автомобилен работодател в Калифорния.
Илон Мъск е едно от най-разпознаваемите имена и един от най-богатите хора в света, а колите Tesla стават синоним на лукс, екологичност и ултрависоки технологии.
Един от най-атрактивните модели на бранда е Model 3 (Bluestar): пробег от 500 км, ускорение от 0 до 100км/ч за 3.5 секунди, задвижване за всички колела (AWD - All Wheel Drive). Това е автомобил-светкавица. Такъв, с който не правите нито един компромис. Освен, евентуално, невъзможността да влезете в някоя нива с него. Но на кого му трябва да влиза в ниви, ако шофира късче калифорнийски лукс?
Третият модел на Tesla Motors е представен за първи път през 2016 като потенциалните клиенти веднага започват да правят резервации срещу възстановяем депозит.
На 7 април 2016г. Tesla обявява 325 000 направени резервации, които впоследствие се качват до 500 000. Tesla Model 3 става най-продаваната плъг-ин електрическа кола в Щатите и става първата такава продадена над 100 000 бройки за година.
През януари тази година Model 3 изпревари продажбите на култовия Model S, а през февруари задмина по продажби и Chevrolet Volt, с което стана най-продаваната плъг-ин електрическа кола за всички времена в САЩ.
В момента една такава жива легенда стои в магазин METRO София 1 и чака своя нов собственик. Един от всички посетители на магазина, който е сканирал картата си в периода 01.03-31.12.2019, ще може да се качи в белия кожен салон на "светкавицата", да си сложи слънчевите очила и да отпраши към залеза.
Tesla Model 3, чийто притежател може да станете, ако сканирате картата си в METRO (дори не е необходима покупка), може да се похвали още с long range - с по-голяма батерия (75 kWh) и пробег над 500 километра с едно зареждане. Иначе казано: лятото може да отидете до Несебър и обратно, без да спирате по пътя за зареждане.
Може да паркирате на най-тясното паркомясто в стария град, тъй като асистентите за самопаркиране и 360-градусовите камери правят паркирането елементарна задача дори за хора, чиито умения за пространствена ориентация са около нулата. Асистентът за потегляне под наклон, от своя страна, прави възможно паркирането на стръмни улици.
Климатикът, отопляемите седалки, отключването, заключването, фаровете и клаксонът могат да бъдат контролирани през приложение на телефона, а колата е постоянно свързана към интернет и навигация (безплатно от Tesla за една година).
Не забравяйте и факта, че синята и зелената зона не съществуват за тази кола. Заслужените данъчни облекчения на електромобила ви спестяват сблъсъци със служители на Център за градска мобилност, което е почти толкова удовлетворяващо, колкото меката возия и шофирането под стъклен панорамен покрив.
Можете да видите на живо Model 3 в METRO на бул. Цариградско шосе и до края на годината да сканирате картата си и да дадете шанс на съдбата да ви зарадва. В крайна сметка, не е нужно човек да има въображението на Жул Верн или предприемчивостта на Мъск, за да се почувства щастлив. Достатъчна е една "тройка". Но не по география.