Младите в САЩ предпочитат 4G пред V8
Интернет и електронните джаджи оказват негативно влияние на автомобилния пазар. Компаниите в сектора отчитат факта, че увлечението на младите хора в общуването през интернет и устройства като iPad намалява продажбите на коли с около 2 милиона годишно, пише Блумбърг, цитиран от TechNews.
80 милиона американски потребители, родени в периода от 1981 до 2001 г., предпочитат 4G комуникации пред двигател V8, твърди консултантската компания Deloitte LLP. Макар и автомобилите все още да удържат своя статус на средство за изразяване на свобода, младите хора сега разполагат с много повече начини за общуване с останалия цвят, в сравнение със своите предшественици.
Съчетанието от ниската заплата на младите служители и склонността им да ползват разнообразни електронни устройства, а не коли, може да забави ръста на автомобилния пазар в САЩ, прогнозират икономисти. Високите технологии не само конкурират автомобилите, те дори ги побеждават, според експертите.
Делът на младите хора с шофьорска книжка е намалял през 2010 г. до 81% във възрастовата категория 20-24 г., докато през 1983-та този показател е бил 92%, по данни на Мичиганския институт за изследвания на транспорта.