Американските регулаторни органи могат да наложат на Adobe значителна глоба за нарушаване на закон, приет тази година. Федералната търговска комисия на САЩ (FTC) започна проверка на практиката на компанията да начислява такси за прекратяване на абонаменти за своите услуги.

Дейността на Adobe се проверява за съответствие със Закона за възстановяване на доверието на купувачите в интернет (Restoring Online Shopper Confidence Act - ROSCA) - приетият през 2023 г. документ изисква от компаниите да определят ясно всички свои условия, включително таксите за анулиране, когато потребителят се регистрира и абонира за услугите ѝ. По-рано FTC подаде жалба, в която твърди, че Amazon също нарушава закона ROSCA.

В последния си отчет по формуляр 8-K до Комисията по ценните книжа и фондовите борси (SEC) Adobe Corporation потвърди, че FTC е започнала проверка. "От юни 2022 г. работим с представители на Федералната търговска комисия в отговор на искане за гражданско разследване, за да получим информация за нашите практики за оповестяване и анулиране съгласно "Закона за възстановяване на доверието в онлайн купувачите".

През ноември 2023 г. служителите на Федералната търговска комисия заявиха, че са упълномощени да започнат преговори за съгласие, за да определят дали може да бъде постигнато споразумение относно одита по този въпрос. Считаме, че нашите практики са в съответствие със закона и в момента се консултираме със служителите на Федералната търговска комисия. Защитата или произнасянето по този случай може да доведе до значителни парични разходи или санкции и може да има съществено въздействие върху нашите финансови резултати и операции", признава официално Adobe. Компанията отчете 19,41 млрд. щ. долара приходи и 6,65 млрд. щ. долара оперативна печалба за фискалната 2023 година.