Един от най-странните самолети в света | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Един от най-странните самолети в света 12
Снимка: Wikimedia

Един от най-странните самолети в света

Той е създаден в Аржентина от избягали нацистки учени

| Редактор: Стоян Гогов 12 33552

По време на Втората световна война Германия инвестира много в създаването на най-различни супер оръжия. Освен ракетите, основно място сред тях заемат реактивните самолети. Германците създават редица дизайни, някои от които съществено изпреварили своето време. Един от най-добрите примери за подобен иновативен самолет е Horten Ho 229, който има делтаобразно крило и стелт способности.

Вижте реактивните самолети на Хитлер >> >> >>

След като нацистите губят войната, много от немските учени, инженери и конструктори са прехвърлени в САЩ и СССР, където помагат в създаването на първите ракети и реактивни самолети. Едни от най-талантливите авиоконструктори са братята Хортен. Те създават Ho 229 и работят над множество проекти, включително и този за направата на междуконтинентален космически бомбардировач.

След края на войната единият брат - Валтер Хортен, остава в родината си и започва да работи за Военновъздушните сили на Западна Германия. По-малкият брат - Раймар Хортен, обаче бяга в Аржентина. Там не се отказва от своята страст да създава странни за времето си самолети. Целта му е да направи свръхзвуков изтребител с делта образно крило - своеобразно подобрение на Ho 229.

От работата на Раймар веднага се заинтересоват аржентинските военни и започват да финансират разработката му. Така се родили прототипите на FMA I.Ae. 37 и FMA I.Ae. 47.

FMA I.Ae. 37 е тренировъчен самолет, който може да лети с дозвукови скорости. В първоначалната си версия пилотът стои легнал, а не седнал в кабината, която е издаден напред конус от армирано стъкло. Задвижването се осъществява от един реактивен двигател.

FMA I.Ae. 47 е усъвършенствана версия на FMA I.Ae. 37 и може да развива скорост от 2700 км/ч, като мощността идва от два реактивни двигателя, разположени под крилата на самолета.

Вижте аржентинските реактивни самолети >> >> >>

Аржентина е готова да закупи реактивните двигатели от Rolls-Royce. Проектът на Хортен обаче влиза в застой, който е прекъснат от свалянето на Хуан Перон от власт чрез военен преврат през 1955 година. Тогава интересът към проектите на Хортен повторно се засилва.

Прототипът на FMA I.Ae. 37 е завършен, като до първия полет на машината остават седмици, когато през 1960 година аржентинците решават да прекратят проекта, спирайки напълно финансирането на разработките на Хортен.

Официалната причина е свързана с икономическата ситуация в страната, но според перонистите имало желание Аржентина да бъде лишена от създаването на мощен и независим военно-индустриален комплекс.

Интересно е да се отбележи, че друг водещ немски разработчик и главен дизайнер на Focke-Wulf - Курт Танк, също бяга в Аржентина заедно с екип от 62 учени. Там той се заема със създаването на реактивната авиация на страната. За разлика от Раймар Хортен, има повече симпатии от страна на Хуан Перон и успява да създаде няколко бройки от изтребителя IAe Pulqui II.

Свалянето на Перон обаче принуждава Танк да избяга от Аржентина в Индия, където започва да развива авиационната програма на страната и дори се превръща в учител на създателя на първата индийска междуконтинентална балистична ракета Абдул Калам, който по-късно става президент на Индия.

Един от най-странните самолети в света 12

Един от най-странните самолети в света

Той е създаден в Аржентина от избягали нацистки учени

| Редактор : Стоян Гогов 12 33552 Снимка: Wikimedia

По време на Втората световна война Германия инвестира много в създаването на най-различни супер оръжия. Освен ракетите, основно място сред тях заемат реактивните самолети. Германците създават редица дизайни, някои от които съществено изпреварили своето време. Един от най-добрите примери за подобен иновативен самолет е Horten Ho 229, който има делтаобразно крило и стелт способности.

Вижте реактивните самолети на Хитлер >> >> >>

След като нацистите губят войната, много от немските учени, инженери и конструктори са прехвърлени в САЩ и СССР, където помагат в създаването на първите ракети и реактивни самолети. Едни от най-талантливите авиоконструктори са братята Хортен. Те създават Ho 229 и работят над множество проекти, включително и този за направата на междуконтинентален космически бомбардировач.

След края на войната единият брат - Валтер Хортен, остава в родината си и започва да работи за Военновъздушните сили на Западна Германия. По-малкият брат - Раймар Хортен, обаче бяга в Аржентина. Там не се отказва от своята страст да създава странни за времето си самолети. Целта му е да направи свръхзвуков изтребител с делта образно крило - своеобразно подобрение на Ho 229.

От работата на Раймар веднага се заинтересоват аржентинските военни и започват да финансират разработката му. Така се родили прототипите на FMA I.Ae. 37 и FMA I.Ae. 47.

FMA I.Ae. 37 е тренировъчен самолет, който може да лети с дозвукови скорости. В първоначалната си версия пилотът стои легнал, а не седнал в кабината, която е издаден напред конус от армирано стъкло. Задвижването се осъществява от един реактивен двигател.

FMA I.Ae. 47 е усъвършенствана версия на FMA I.Ae. 37 и може да развива скорост от 2700 км/ч, като мощността идва от два реактивни двигателя, разположени под крилата на самолета.

Вижте аржентинските реактивни самолети >> >> >>

Аржентина е готова да закупи реактивните двигатели от Rolls-Royce. Проектът на Хортен обаче влиза в застой, който е прекъснат от свалянето на Хуан Перон от власт чрез военен преврат през 1955 година. Тогава интересът към проектите на Хортен повторно се засилва.

Прототипът на FMA I.Ae. 37 е завършен, като до първия полет на машината остават седмици, когато през 1960 година аржентинците решават да прекратят проекта, спирайки напълно финансирането на разработките на Хортен.

Официалната причина е свързана с икономическата ситуация в страната, но според перонистите имало желание Аржентина да бъде лишена от създаването на мощен и независим военно-индустриален комплекс.

Интересно е да се отбележи, че друг водещ немски разработчик и главен дизайнер на Focke-Wulf - Курт Танк, също бяга в Аржентина заедно с екип от 62 учени. Там той се заема със създаването на реактивната авиация на страната. За разлика от Раймар Хортен, има повече симпатии от страна на Хуан Перон и успява да създаде няколко бройки от изтребителя IAe Pulqui II.

Свалянето на Перон обаче принуждава Танк да избяга от Аржентина в Индия, където започва да развива авиационната програма на страната и дори се превръща в учител на създателя на първата индийска междуконтинентална балистична ракета Абдул Калам, който по-късно става президент на Индия.