Alphabet, компанията майка на Google, обмисля придобиването на разработчика на маркетингов софтуер HubSpot. Евентуалната сделка вероятно би предизвикала опозиция от страна на регулаторите, въпреки че много експерти смятат, че тя няма да ограничи конкуренцията, предаде Ройтерс, цитирана от БТА.

Миналата седмица агенцията съобщи, че Google обмисля оферта за придобиването на HubSpot, чиято пазарна стойност е 34 милиарда долара. Технологичният гигант оценява антитръстовите рискове от потенциална сделка и все още не е решил дали да отправи оферта.

Близо дузина антитръстови експерти и анализатори на сектора заявиха в интервюта и коментари, че е малко вероятно придобиването да бъде риск за конкуренцията.

Така нареченият софтуерен сектор за управление на взаимоотношенията с клиенти (CRM), от който е част HubSpot, вече се обслужва от няколко големи компании, включително Salesforce, Adobe, Microsoft и Oracle. Сега Google не е част от сектора, но придобиването на HubSpot може да я превърне в един от големите играчи в него благодарение на ресурсите на Google в сферата на облачните технологии.

Все пак е много вероятно сделката между Google и HubSpot да предизвика опасения от американски и европейски антитръстови регулатори предвид нарастващите им притеснения около технологичните гиганти, които стават все по-големи чрез различни придобивания, посочват експерти пред Ройтерс.