Изкуствен интелект ще съветва клиентите на Amazon | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Изкуствен интелект ще съветва клиентите на Amazon
Снимка: iStock by Getty Images

Изкуствен интелект ще съветва клиентите на Amazon

Онлайн търговецът прави поредна крачка за разрастване на модния си бизнес

| Редактор: Стоян Гогов 0 1150

Универсалният магазин на бъдещето на Amazon включва препоръки от алгоритъм и, по думите на един корпоративен директор, "вълшебна кабина" в пробната, съобщи Ройтерс.

Онлайн търговецът прави поредна крачка за разрастване на модния си бизнес като обяви в четвъртък, че ще отвори първия си магазин за облекло тази година, който технологично да взема предвид индивидуалните особености.

"Не бихме направили нищо във физическата търговия на дребно, освен ако не чувстваме, че можем значително да подобрим клиентското изживяване", казва управляващият директор Симоина Васен.

Планираният Amazon Style заема площ от 2787 квадратни метра, което е по-малко от типичния универсален магазин. Артикулите са на стелажите, а за да изберат цвета и размера, които искат, клиентите сканират код с мобилното приложение на Amazon.

За да пробват дрехите, които са в склада, клиентите се нареждат на виртуална опашка за пробната, която отключват със смартфона си когато всичко е готово. В пробната има "лично пространство за Вас, за да продължите да пазарувате, без да се налага да излизате", обяснява Васен. Чрез сензорен екран клиентите могат да поискат повече артикули, които персоналът доставя в кабината "в рамките на минути", добавя тя.

"Това е като вълшебна кабина с привидно безкраен избор", казва Васен.

Сензорните екрани също така предлагат артикули на купувачите. Amazon пази запис на всяка стока, която клиентът сканира, така че алгоритмите на компанията правят персонализирани препоръки за дрехи. Клиентите могат да попълнят и анкета за стила. Докато стигнат до пробната служителите вече са оставили заявените от клиента артикули, както и такива, които Amazon е подбрал.

Купувачите могат да се откажат с помощта на консиерж, казват от Amazon. Компанията наскоро изпревари Walmart като най-големия продавач на дрехи в САЩ, сочат данните от изследване. Въпреки това все още съществуват възможности за разширяване на бизнеса и конкуренцията с компании като Macy's и Nordstrom, които отвориха по-малки магазини.

Разгръщането на Amazon от удобни и физически магазини за хранителни стоки все още не е променило търговията на дребно. Новият магазин на компанията има за цел да привлече широк кръг купувачи с предлагането на стотици марки, казва Васен, отказвайки да даде примери.

Няма равни на стотиците сътрудници и каси без касиер на тези на Amazon, казва Васен. Там с помощта на биометрична система, позната като Amazon One, клиентите могат да плащат с едно движение на дланта.

Изкуствен интелект ще съветва клиентите на Amazon

Изкуствен интелект ще съветва клиентите на Amazon

Онлайн търговецът прави поредна крачка за разрастване на модния си бизнес

| Редактор : Стоян Гогов 0 1150 Снимка: iStock by Getty Images

Универсалният магазин на бъдещето на Amazon включва препоръки от алгоритъм и, по думите на един корпоративен директор, "вълшебна кабина" в пробната, съобщи Ройтерс.

Онлайн търговецът прави поредна крачка за разрастване на модния си бизнес като обяви в четвъртък, че ще отвори първия си магазин за облекло тази година, който технологично да взема предвид индивидуалните особености.

"Не бихме направили нищо във физическата търговия на дребно, освен ако не чувстваме, че можем значително да подобрим клиентското изживяване", казва управляващият директор Симоина Васен.

Планираният Amazon Style заема площ от 2787 квадратни метра, което е по-малко от типичния универсален магазин. Артикулите са на стелажите, а за да изберат цвета и размера, които искат, клиентите сканират код с мобилното приложение на Amazon.

За да пробват дрехите, които са в склада, клиентите се нареждат на виртуална опашка за пробната, която отключват със смартфона си когато всичко е готово. В пробната има "лично пространство за Вас, за да продължите да пазарувате, без да се налага да излизате", обяснява Васен. Чрез сензорен екран клиентите могат да поискат повече артикули, които персоналът доставя в кабината "в рамките на минути", добавя тя.

"Това е като вълшебна кабина с привидно безкраен избор", казва Васен.

Сензорните екрани също така предлагат артикули на купувачите. Amazon пази запис на всяка стока, която клиентът сканира, така че алгоритмите на компанията правят персонализирани препоръки за дрехи. Клиентите могат да попълнят и анкета за стила. Докато стигнат до пробната служителите вече са оставили заявените от клиента артикули, както и такива, които Amazon е подбрал.

Купувачите могат да се откажат с помощта на консиерж, казват от Amazon. Компанията наскоро изпревари Walmart като най-големия продавач на дрехи в САЩ, сочат данните от изследване. Въпреки това все още съществуват възможности за разширяване на бизнеса и конкуренцията с компании като Macy's и Nordstrom, които отвориха по-малки магазини.

Разгръщането на Amazon от удобни и физически магазини за хранителни стоки все още не е променило търговията на дребно. Новият магазин на компанията има за цел да привлече широк кръг купувачи с предлагането на стотици марки, казва Васен, отказвайки да даде примери.

Няма равни на стотиците сътрудници и каси без касиер на тези на Amazon, казва Васен. Там с помощта на биометрична система, позната като Amazon One, клиентите могат да плащат с едно движение на дланта.