Живеем във все по-технологичен и по-технологичен свят, като дигитализацията бавно, но сигурно си проправя път във всички аспекти на нашето битие. Автомобилизмът не е изключение.

Не са редки случаите, в които трябва да извършим проверка на кола преди покупка или просто да се уверим, че състоянието на старото возило е оптимално. Традиционно, когато оставим автомобила си в сервиз, накрая получаваме хартиен документ с резултатите. В по-развитите западни страни обаче тази процедура се превръща в отживелица, отстъпвайки място на дигиталната инспекция на превозното средство, по-позната с абревиатурата DVI ("digital vehicle inspection").

Какво представлява дигиталната инспекция на превозното средство?

Дигиталната инспекция на превозното средство се осъществява благодарение на специализиран DVI софтуер, който позволява съхраняването на централизирани данни за състоянието на колата. Попълва се електронно по бърз и лесен начин, като дори позволява прикачването на снимки. Наличието ѝ е знак за прозрачност и желание за конструктивен двустранен диалог между сервизиращ и сервизиран. Необходимо е само съответното смарт устройство - таблет, телефон, лаптоп.

Какви са ползите от дигиталната инспекция на превозното средство пред традиционната форма?

Предимствата на предоставянето на информация от техническа проверка на кола в електронен вид са много. Някои от тях са:

  • Спестява време и на двете страни;
  • По-бърза и ефективна;
  • По-функционална е (позволява онагледяване с прикачени снимки и видео);
  • Може да се споделя и препраща лесно;
  • Дава по-добра визуализация на извършения преглед;
  • Предпоставка е за прозрачност и създава доверие;
  • Екологична алтернатива, която спестява пари;
  • Предоставя опция за проследяване на извършените и отказаните подзадачи;
  • Лесна навигация и възможност за персонализиране и вадене на различни репорти.

DVI системите са толкова удобни, че прогнозите са до няколко години напълно да изместят хартиените варианти. Все повече сервизи се насочват към тях и ги отчитат като значително конкурентно предимство, което им помага да печелят клиенти. Дигитализацията е бъдещето, което малко по малко се превръща в настояще.