Продажбите на iPhone в Китай спадат с една трета | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Продажбите на iPhone в Китай спадат с една трета
Снимка: Apple

Продажбите на iPhone в Китай спадат с една трета

Нарастващата конкурентоспособност на Huawei Technologies в сегмента на премиум смартфоните

| Редактор: Кристиан Антонов 2 705

Продажбите на смартфони iPhone в Китай са спаднали с около 33% през февруари в сравнение със същия период на миналата година, което показва продължаващ спад в търсенето на продукта на Apple на най-важния й чуждестранен пазар, пише Bloomberg, позовавайки се на данни от Китайската академия за информационни и комуникационни технологии (CAICT).

Според CAICT чуждестранните марки са продали около 2,4 млн. смартфона в Китай през миналия месец, което се дължи на по-късното отбелязване на китайската Нова година тази година. На Apple се пада по-голямата част от този обем, тъй като тя е единствената чуждестранна компания със значителен пазарен дял. Спадът в доставките през февруари означава, че продажбите намаляват за втори пореден месец. По данни на CAICT през януари Apple е доставила общо около 5,5 млн. смартфона на местния пазар, което е с около 39% по-малко на годишна база.

Акциите на Apple паднаха с по-малко от 1% по време на търговията в Ню Йорк във вторник, а цената им е спаднала общо с около 12% от началото на годината. Нарастващата конкурентоспособност на Huawei Technologies в сегмента на премиум смартфоните след пускането на Huawei Mate 60 Pro с местно произведен 7nm чип се отрази на дела на Apple на китайския пазар, а забавянето на продажбите я принуди да предложи необичайно големи отстъпки за iPhone.

"Търговските канали на Apple в Китай все още обработват доставките за Q4 2023, което може да обясни спада през последните месеци", казва Никол Пенг, анализатор в Canalys. - Но това е знак за забавяща се тенденция през следващите месеци за Apple в Китай, особено когато китайските колеги много агресивно налагат съобщения на смартфони, използващи изкуствен интелект."

Общият китайски пазар на смартфони също се сви с близо една трета през февруари, което отразява по-широкото нежелание на потребителите да харчат пари за дискреционни (незадължителни за покупка) продукти, отбелязва Bloomberg. Анализаторите прогнозират пазарът да нарасне през годината, но очакват по-нататъшен спад в продажбите на iPhone. Анализаторите на Jefferies заявиха тази седмица, че основният чуждестранен пазар на Apple за продажби на iPhone ще се свие с повече от 20% за годината.

Продажбите на iPhone в Китай спадат с една трета

Продажбите на iPhone в Китай спадат с една трета

Нарастващата конкурентоспособност на Huawei Technologies в сегмента на премиум смартфоните

| Редактор : Кристиан Антонов 2 705 Снимка: Apple

Продажбите на смартфони iPhone в Китай са спаднали с около 33% през февруари в сравнение със същия период на миналата година, което показва продължаващ спад в търсенето на продукта на Apple на най-важния й чуждестранен пазар, пише Bloomberg, позовавайки се на данни от Китайската академия за информационни и комуникационни технологии (CAICT).

Според CAICT чуждестранните марки са продали около 2,4 млн. смартфона в Китай през миналия месец, което се дължи на по-късното отбелязване на китайската Нова година тази година. На Apple се пада по-голямата част от този обем, тъй като тя е единствената чуждестранна компания със значителен пазарен дял. Спадът в доставките през февруари означава, че продажбите намаляват за втори пореден месец. По данни на CAICT през януари Apple е доставила общо около 5,5 млн. смартфона на местния пазар, което е с около 39% по-малко на годишна база.

Акциите на Apple паднаха с по-малко от 1% по време на търговията в Ню Йорк във вторник, а цената им е спаднала общо с около 12% от началото на годината. Нарастващата конкурентоспособност на Huawei Technologies в сегмента на премиум смартфоните след пускането на Huawei Mate 60 Pro с местно произведен 7nm чип се отрази на дела на Apple на китайския пазар, а забавянето на продажбите я принуди да предложи необичайно големи отстъпки за iPhone.

"Търговските канали на Apple в Китай все още обработват доставките за Q4 2023, което може да обясни спада през последните месеци", казва Никол Пенг, анализатор в Canalys. - Но това е знак за забавяща се тенденция през следващите месеци за Apple в Китай, особено когато китайските колеги много агресивно налагат съобщения на смартфони, използващи изкуствен интелект."

Общият китайски пазар на смартфони също се сви с близо една трета през февруари, което отразява по-широкото нежелание на потребителите да харчат пари за дискреционни (незадължителни за покупка) продукти, отбелязва Bloomberg. Анализаторите прогнозират пазарът да нарасне през годината, но очакват по-нататъшен спад в продажбите на iPhone. Анализаторите на Jefferies заявиха тази седмица, че основният чуждестранен пазар на Apple за продажби на iPhone ще се свие с повече от 20% за годината.