Русия модернизира най-големия си бомбардировач (снимки) | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Русия модернизира най-големия си бомбардировач (снимки) 16
Снимка: Twitter

Русия модернизира най-големия си бомбардировач (снимки)

Ту-160 се сдоби с нов двигател и бордово оборудване

| Редактор: Стоян Гогов 190 51977

Създаден преди около 40 години, съветският бомбардировач Ту-160 е най-способният тежък самолет в руската бойна авиация. Той е поставил множество рекорди и все още продължава да е най-големият и най-мощен свръхзвуков самолет в света.

За да може самолетът да се използва в условията на 21 век, е необходима сериозна модернизация. Обединената авиостроителна корпорация е публикувала видео, на който може да се види полета на модернизиран Ту-160.

Вижте как изглежда Ту-160 >> >> >>

Самолетът все още не е боядисан, но е снабден с нови двигатели, бордово оборудване, комуникационни и навигационни системи. 

Модернизираният Ту-160М има с 1000 километра по-голям обсег, като далечината на полета е нараснала до около 13 000 километра. Това е в следствие на по-добрата ефективност и икономия на гориво.

Ту-160 може да носи цели 40 000 килограма въоръжение. Максималната скорост е 2220 км/ч.

Предвижда се самолетът да бъде боядисан със специално покритие, което да намали радарната му видимост. Наред с това са нараснали възможностите му за въоръжение. Ту-160М ще бъде използван в ролята на ракетоносец, като може би ще може да носи и хиперзвуково оръжие. По-голямата част от арсенала на бомбардировача може да е с ядрена бойна глава.

Ту-160М трябва да има и активна защитна система, която да го пази от ракети въздух-въздух.

На 10 юни 2010 година, два Ту-160 поставят рекорд, прекарвайки 23 часа във въздуха и изминавайки 18 000 километра.

Друго постижение е реализирано 4 години по-рано, когато самолетът успява незабелязано да проникне в американското въздушно пространство над Аляска, въпреки че Ту-160 няма стелт възможности.

Максималната височина на полета е 16 000 метра, но полетите в повечето случаи се извършват на 12 000 метра над земята.

Макар да влиза на въоръжение през 1987 година, самолетът прави първият си боен полет чак през 2015 година, когато изстрелва крилати ракети 3M-54 Калибр от акваторията на Средиземно море по цели в Сирия.

Съдбата на Ту-160 обаче не винаги е била така бляскава. След разпада на СССР, Русия приземява всичките бройки от самолета, защото те консумират твърде много гориво. В духа на 90-те много от тях са оставени на произвола и започват да ръждясват.

Украйна също се сдобива с 19 бройки от Ту-160. Те обаче не политат повече, а в края на 90-те повечето от тях са нарязани на скрап, като част от сделка със САЩ. През 1999 година Русия успява да споразумее с Украйна и да изкупи останалите 8 броя от Ту-160 на цена от 275 милиона долара, като тези пари всъщност са опростени от външния дълг на Украйна.

Русия модернизира най-големия си бомбардировач (снимки) 16

Русия модернизира най-големия си бомбардировач (снимки)

Ту-160 се сдоби с нов двигател и бордово оборудване

| Редактор : Стоян Гогов 190 51977 Снимка: Twitter

Създаден преди около 40 години, съветският бомбардировач Ту-160 е най-способният тежък самолет в руската бойна авиация. Той е поставил множество рекорди и все още продължава да е най-големият и най-мощен свръхзвуков самолет в света.

За да може самолетът да се използва в условията на 21 век, е необходима сериозна модернизация. Обединената авиостроителна корпорация е публикувала видео, на който може да се види полета на модернизиран Ту-160.

Вижте как изглежда Ту-160 >> >> >>

Самолетът все още не е боядисан, но е снабден с нови двигатели, бордово оборудване, комуникационни и навигационни системи. 

Модернизираният Ту-160М има с 1000 километра по-голям обсег, като далечината на полета е нараснала до около 13 000 километра. Това е в следствие на по-добрата ефективност и икономия на гориво.

Ту-160 може да носи цели 40 000 килограма въоръжение. Максималната скорост е 2220 км/ч.

Предвижда се самолетът да бъде боядисан със специално покритие, което да намали радарната му видимост. Наред с това са нараснали възможностите му за въоръжение. Ту-160М ще бъде използван в ролята на ракетоносец, като може би ще може да носи и хиперзвуково оръжие. По-голямата част от арсенала на бомбардировача може да е с ядрена бойна глава.

Ту-160М трябва да има и активна защитна система, която да го пази от ракети въздух-въздух.

На 10 юни 2010 година, два Ту-160 поставят рекорд, прекарвайки 23 часа във въздуха и изминавайки 18 000 километра.

Друго постижение е реализирано 4 години по-рано, когато самолетът успява незабелязано да проникне в американското въздушно пространство над Аляска, въпреки че Ту-160 няма стелт възможности.

Максималната височина на полета е 16 000 метра, но полетите в повечето случаи се извършват на 12 000 метра над земята.

Макар да влиза на въоръжение през 1987 година, самолетът прави първият си боен полет чак през 2015 година, когато изстрелва крилати ракети 3M-54 Калибр от акваторията на Средиземно море по цели в Сирия.

Съдбата на Ту-160 обаче не винаги е била така бляскава. След разпада на СССР, Русия приземява всичките бройки от самолета, защото те консумират твърде много гориво. В духа на 90-те много от тях са оставени на произвола и започват да ръждясват.

Украйна също се сдобива с 19 бройки от Ту-160. Те обаче не политат повече, а в края на 90-те повечето от тях са нарязани на скрап, като част от сделка със САЩ. През 1999 година Русия успява да споразумее с Украйна и да изкупи останалите 8 броя от Ту-160 на цена от 275 милиона долара, като тези пари всъщност са опростени от външния дълг на Украйна.