Европа оспорва платената абонаментна услуга без реклами на Meta | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Европа оспорва платената абонаментна услуга без реклами на Meta
Снимка: БТА/АР

Европа оспорва платената абонаментна услуга без реклами на Meta

Според която новата услуга на Meta означава, че защитата на личните данни е платена

| Редактор: Стоян Гогов 0 524

Платената абонаментна услуга без реклами, която Meta пусна на платформите си в Европа този месец, нарушава законите за потребителите на ЕС. Това обяви днес най-голямата потребителска група, цитирана от Ройтерс и БТА, като отнесе жалбата до органите за защита на потребителите.

Съвместната жалба на Европейската потребителска организация (BEUC) и 18 от членовете й до мрежата от органи за защита на потребителите идва два дни, след като Европейският център за цифрови права подаде съвместна жалба с Австрийския орган за защита на личните данни (NOYB), според която новата услуга на Meta означава, че защитата на личните данни е платена.

Meta обяви, че пуска платената услуги без реклами за Facebook и Instagram в съответствие с правилата на ЕС, които изискват компаниите да дадат на потребителите избор дали данните им да бъдат събрани и използвани за целеви реклами.

Европа оспорва платената абонаментна услуга без реклами на Meta

Европа оспорва платената абонаментна услуга без реклами на Meta

Според която новата услуга на Meta означава, че защитата на личните данни е платена

| Редактор : Стоян Гогов 0 524 Снимка: БТА/АР

Платената абонаментна услуга без реклами, която Meta пусна на платформите си в Европа този месец, нарушава законите за потребителите на ЕС. Това обяви днес най-голямата потребителска група, цитирана от Ройтерс и БТА, като отнесе жалбата до органите за защита на потребителите.

Съвместната жалба на Европейската потребителска организация (BEUC) и 18 от членовете й до мрежата от органи за защита на потребителите идва два дни, след като Европейският център за цифрови права подаде съвместна жалба с Австрийския орган за защита на личните данни (NOYB), според която новата услуга на Meta означава, че защитата на личните данни е платена.

Meta обяви, че пуска платената услуги без реклами за Facebook и Instagram в съответствие с правилата на ЕС, които изискват компаниите да дадат на потребителите избор дали данните им да бъдат събрани и използвани за целеви реклами.