Facebook неволно публикува данните на 1,5 милиона потребители | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Facebook неволно публикува данните на 1,5 милиона потребители
Снимка: Shutterstock

Facebook неволно публикува данните на 1,5 милиона потребители

Социалната мрежа за пореден път компрометира своите абонати

| Редактор: Стоян Гогов 26 3553

По грешка Facebook е публикувал имейл контактите на 1.5 милиона свои потребители, съобщава Business Insider. От социалната мрежа потвърждават за допуснатия гаф.

Неприятната информация е, че през последните 3 години, Facebook е съставял списъци с имейл контактите на новите си потребители. Част от тях неволно са се оказали публично достояние.

През последния месец служител на компанията забелязал, че Facebook приканва някои потребители да въвеждат паролите за електронните си пощи, когато се регистрират с нов акаунт. При въвеждане на парола се появява съобщение за събиране на контакти без искане на предварително разрешение.

Някои анализатори отчетоха, че информацията не е събирана на случаен принцип, а социалната мрежа е искала да увеличи базите си с данни и възможността за приходи. От Facebook заявяват, че данните данните са били използвани за подобряване на качеството на рекламите и на самата услуга.

Facebook неволно публикува данните на 1,5 милиона потребители

Facebook неволно публикува данните на 1,5 милиона потребители

Социалната мрежа за пореден път компрометира своите абонати

| Редактор : Стоян Гогов 26 3553 Снимка: Shutterstock

По грешка Facebook е публикувал имейл контактите на 1.5 милиона свои потребители, съобщава Business Insider. От социалната мрежа потвърждават за допуснатия гаф.

Неприятната информация е, че през последните 3 години, Facebook е съставял списъци с имейл контактите на новите си потребители. Част от тях неволно са се оказали публично достояние.

През последния месец служител на компанията забелязал, че Facebook приканва някои потребители да въвеждат паролите за електронните си пощи, когато се регистрират с нов акаунт. При въвеждане на парола се появява съобщение за събиране на контакти без искане на предварително разрешение.

Някои анализатори отчетоха, че информацията не е събирана на случаен принцип, а социалната мрежа е искала да увеличи базите си с данни и възможността за приходи. От Facebook заявяват, че данните данните са били използвани за подобряване на качеството на рекламите и на самата услуга.