В разговор за приходите във Facebook миналата седмица Марк Зукърбърг очерта бъдещето на своята компания.

Визията, която той представи, не се основава на реклама, която осигурява по-голямата част от текущите печалби на Facebook, или на увеличаване на общия размер на социалната мрежа, която вече има близо три милиарда активни потребители месечно. Вместо това Зукърбърг каза, че целта му е Facebook да еволюира в "метавселена".

"Очаквам хората да спрат да ни възприемат като социална мрежа, като вместо това ще виждат в нас метавселена", заявява Зукърбърг.

Метавселената е "виртуална среда, където можете да присъствате с хора в дигиталните пространства", допълни Зукърбърг, пояснявайки, че това е "своеобразен интернет на телата, в който се намирате, а не просто гледате. Вярваме, че това ще бъде наследник на мобилния интернет".

По същество метавселената ще е виртуална реалност, съчетаваща образи и звучи, за да потопи потребителите си в един максимално реален свят, в който те могат да комуникират "на живо".

Facebook ще предлага виртуални разговори, разходки, игри и дори партита. Корпорацията има по-големи планове, свързани с интерфейса мозък-компютър, който да позволи технологична телепатия или предаване на мислите през интернет. Компанията на Зукърбърг смята да заложи на неинвазивен метод за постигане на целите си.