Facebook ще бори отлива на потребители с атрактивни чатботове
Те ще имат по-разчупена самоличност
Facebook се сблъсква с отлив на посетители. Броят на младите потребители е застрашително малък, на фона на TikTok. Компанията на Марк Зукърбърг смята да обърне тенденцията, като интегрира повече ботове в платформата.
Според нови доклади от The Wall Street Journal, чатботовете ще имат по-разчупена самоличност.
Един от чатботовете е наречен "Боб". Той е моделиран по подобие на Бендер от Футурама - интересен избор за привличане на вниманието на днешните млади хора, като се има предвид, че Бендер е представен за първи път през 1999 г.
Според вътрешни източници, не всичко с разработката на "разчупените" ботове върви гладко.
Ботът Гавин се оказал склонен към женомразко поведение. В един момент той сравнил жените с лаещи кучета пред своя тестер.
Бот, наречен "Извънземният Алвин", бил изключително любопитен към "човешкия живот на Земята". Той показвал склонност към задаването и на лични въпроси. Това породило спекулации дали ботът не е проектиран да извлича лична информация, която е трудна за намиране онлайн.
"Споделете вашите преживявания, мисли и емоции!", била една от редовните реплики на чатбота.
Според вътрешни източници от компанията дори обсъждали създаването на чатботове, имитиращи поп звезди и знаменитости.
Експертите обаче са скептични, че нововъведенията ще върнат младите потребители във Facebook. Според някои целта обаче може да е друга.
"Цялата стратегия на Meta за нови продукти често е изградена около повишена ангажираност на потребителите", каза пред WSJ Мегана Дхар, бивш изпълнителен директор на Snap и Instagram, която вече не работи за Meta. "Те просто искат да задържат потребителите си в платформата по-дълго, защото това им предоставя по-голяма възможност да им показват реклами."