Социалната мрежа Х поевтиня три пъти и половина за една година | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Социалната мрежа Х поевтиня три пъти и половина за една година
Снимка: iStock by Getty Images

Социалната мрежа Х поевтиня три пъти и половина за една година

От 44 млрд. щ. долара сега стойността на компанията е между 12 и 13 млрд. щ. долара

| Редактор: Кристиан Антонов 5 498

След закупуването на Twitter от Илон Мъск, социалната мрежа, преименувана на X, не се справя добре. Напоследък се стигна дотам, че тя започна да губи големи рекламодатели, което доведе до значителен спад в приходите ѝ. Вследствие на това пазарната стойност на X също е спаднала. Фондация Fidelity изчислява, че социалната мрежа е загубила 71,5 % от стойността си само за една година.

Fidelity беше сред инвеститорите, които помогнаха на Мъск да събере 44 млрд.  долара за закупуването на Twitter през април миналата година. Но според неотдавнашен доклад на Fidelity Blue Chip Growth Fund стойността на X сега е между 12 и 13 млрд. долара.

Тези цифри включват рязък спад на стойността с 10,7% през ноември, когато Мъск каза на рекламодателите, които продължават да напускат X, да "отидат по дяволите" по време на интервю за New York Times. Компаниите се оттеглиха от платформата след разследване, което установи, че рекламите им се появяват заедно с пронацистко съдържание, публикувано от потребители.

Рекламодателите бяха отблъснати и от начина, по който социалната мрежа започна да се променя след идването на Мъск - от мащабни съкращения на персонала, включително на голяма част от екипите по сигурността и модерирането, до разрешаване на завръщането на блокирани преди това потребители и промяна на името и логото.

Преди това социалната мрежа X печелеше по около 1 млрд. долара на тримесечие от продажби на реклами, но през 2023 г. общите ѝ приходи от реклами се очаква да бъдат едва 2,5 млрд. долара.

Социалната мрежа Х поевтиня три пъти и половина за една година

Социалната мрежа Х поевтиня три пъти и половина за една година

От 44 млрд. щ. долара сега стойността на компанията е между 12 и 13 млрд. щ. долара

| Редактор : Кристиан Антонов 5 498 Снимка: iStock by Getty Images

След закупуването на Twitter от Илон Мъск, социалната мрежа, преименувана на X, не се справя добре. Напоследък се стигна дотам, че тя започна да губи големи рекламодатели, което доведе до значителен спад в приходите ѝ. Вследствие на това пазарната стойност на X също е спаднала. Фондация Fidelity изчислява, че социалната мрежа е загубила 71,5 % от стойността си само за една година.

Fidelity беше сред инвеститорите, които помогнаха на Мъск да събере 44 млрд.  долара за закупуването на Twitter през април миналата година. Но според неотдавнашен доклад на Fidelity Blue Chip Growth Fund стойността на X сега е между 12 и 13 млрд. долара.

Тези цифри включват рязък спад на стойността с 10,7% през ноември, когато Мъск каза на рекламодателите, които продължават да напускат X, да "отидат по дяволите" по време на интервю за New York Times. Компаниите се оттеглиха от платформата след разследване, което установи, че рекламите им се появяват заедно с пронацистко съдържание, публикувано от потребители.

Рекламодателите бяха отблъснати и от начина, по който социалната мрежа започна да се променя след идването на Мъск - от мащабни съкращения на персонала, включително на голяма част от екипите по сигурността и модерирането, до разрешаване на завръщането на блокирани преди това потребители и промяна на името и логото.

Преди това социалната мрежа X печелеше по около 1 млрд. долара на тримесечие от продажби на реклами, но през 2023 г. общите ѝ приходи от реклами се очаква да бъдат едва 2,5 млрд. долара.