YouTube драстично намали изискванията за печелене на пари от платформата
Платформата публикува нови прагове, при които създателите на видеоклипове могат да се присъединят към партньорската му програма
YouTube понижи изискванията към създателите, за да получат достъп до инструментите за монетизация в рамките на партньорската програма на YouTube (YPP). Сега програмата изисква само 500 абонати вместо 1000. Изискванията за гледане също са значително намалени. Същевременно компанията разширява партньорската си програма за базирани в САЩ създатели, които вече са част от YPP и имат повече от 20 000 абонати.
YouTube публикува нови прагове, при които създателите на видеоклипове могат да се присъединят към партньорската му програма. Сега са необходими 500 абонати вместо 1000, 3 качвания на видеоклипове за 90 дни, 3000 часа гледане през последната година (преди 4000) или 3 милиона гледания на кратки клипове през последните 90 дни (преди 10 милиона).
Авторите, които преминат бариерата за влизане, могат да кандидатстват за YPP и да получат достъп до инструменти като Thank You, Superchat и Superstickers, както и до абонаментни инструменти като членство в канал и възможност за популяризиране на собствените им продукти чрез програмата Buying Affiliate Programme. YouTube прилага тези нови критерии в САЩ, Обединеното кралство, Канада, Тайван и Южна Корея. По-късно новите изисквания ще бъдат разширени и за останалите държави, в които YPP развива дейност.
Компанията също така разширява пилотния проект на своята партньорска програма "Пазаруване", като включва повече създатели в САЩ. Създателите, които вече участват в YPP и имат над 20 000 абонати, ще могат да маркират продуктите, които промотират, в своите видеоклипове и да получават комисиона.
През ноември миналата година YouTube въведе функции, свързани с купуването чрез кратки шорт видеоклипове, за някои американски творци. Изискването за качване на три видеоклипа в рамките на 90 дни усложнява достъпа до партньорската програма, тъй като създателите на дългометражни видеоклипове може да не разполагат с достатъчно материал за три видеоклипа за три месеца въпреки милионите гледания. YouTube ще предостави повече подробности за новите си програми на конференцията VidCon следващата седмица.
През март YouTube трябваше да промени правилата си, забраняващи използването на нецензурни изрази в началото на видеоклиповете. Миналата есен тя въведе политика за дисквалифициране на всеки видеоклип, който използва нецензурни изрази в първите 15 секунди, дори и да е по-стар видеоклип. Съгласно новата политика компанията определи времеви лимит до седем секунди и позволи използването на нецензурни изрази в музика.
Напоследък YouTube се фокусира върху въвеждането на нови инструменти за монетизиране за създателите на късометражни филми. През февруари компанията започна да споделя рекламните приходи от късометражни филми с техните създатели. В доклада за четвъртото тримесечие на 2022 г. компанията съобщи, че късометражните филми имат над 50 милиарда дневни гледания. За сравнение, конкурентната видеоуслуга Reels от Meta е имала 140 млрд. дневни гледания в Instagram и Facebook през октомври миналата година.
Миналата година YouTube обяви Creator Music - инструмент за композитори и музиканти, които могат да получават заплащане за използването на тяхната музика във видеоклипове. През март компанията стартира нова метрика за проследяване на общия обхват на даден изпълнител в различни формати, включително късометражни филми.