Японци обещават революция при батериите | IT.dir.bg

17-11-2017 20-11-2018
Японци обещават революция при батериите

Японци обещават революция при батериите

Батерия, която трае по-дълго, по-безопасна е, зарежда се по-бързо и е по-евтина от стандартните литиево-йонни батерии - това е концепцията зад нов вид батерия.

57 176
Технологията е разработена от млада стартираща компания от Япония, наречена Power Japan Plus, предаде "Фокус".

Компанията представи технологията си, в която се използва въглерод както за анода, така и за катода на батерията. В литиево-йонните батерии литиевите йони пътуват от анода към катода през електролит, създавайки химическа реакция, която позволява електроните да бъдат събирани по време на движението си. Това е технологията, която се използва масово в момента, но тя има недостатъци.

Батериите се износват твърде бързо, което е и обяснението защо лаптопите излизат извън строя за няколко години. Те са и относително скъпи, особено що се отнася до необходимост от по-голяма мощност като при електрическите автомобили.

Батерия, използваща въглерод за анода и катода си ще бъде по-безопасна, защото ще бъде отстранен лесно запалимия литиев оксид и освен това няма да деградира така бързо. Разработената от Power Japan Plus батерия може да издържи до 3000 цикъла, докато литиево-йонните издържат около 500.

И не на последно място, новите батерии се зареждат 20 пъти по-бързо от литиево-йонните и се рециклират много по-лесно.

Power Japan Plus се надява да започне да произвежда революционната батерия по-късно през настоящата година.
Японци обещават революция при батериите

Японци обещават революция при батериите

Батерия, която трае по-дълго, по-безопасна е, зарежда се по-бързо и е по-евтина от стандартните литиево-йонни батерии - това е концепцията зад нов вид батерия.

57 176
Технологията е разработена от млада стартираща компания от Япония, наречена Power Japan Plus, предаде "Фокус".

Компанията представи технологията си, в която се използва въглерод както за анода, така и за катода на батерията. В литиево-йонните батерии литиевите йони пътуват от анода към катода през електролит, създавайки химическа реакция, която позволява електроните да бъдат събирани по време на движението си. Това е технологията, която се използва масово в момента, но тя има недостатъци.

Батериите се износват твърде бързо, което е и обяснението защо лаптопите излизат извън строя за няколко години. Те са и относително скъпи, особено що се отнася до необходимост от по-голяма мощност като при електрическите автомобили.

Батерия, използваща въглерод за анода и катода си ще бъде по-безопасна, защото ще бъде отстранен лесно запалимия литиев оксид и освен това няма да деградира така бързо. Разработената от Power Japan Plus батерия може да издържи до 3000 цикъла, докато литиево-йонните издържат около 500.

И не на последно място, новите батерии се зареждат 20 пъти по-бързо от литиево-йонните и се рециклират много по-лесно.

Power Japan Plus се надява да започне да произвежда революционната батерия по-късно през настоящата година.