От кой телеком са най-доволни 3G потребителите
Потребителите на 3G услуги за данни са най-удовлетворени от Виваком, сочат резултатите от проучване на агенция Асмарт. Телекомът има най-голям брой потребители на 3G мобилни интернет карти и е най-разпознаваем сред клиентите на този вид услуги, твърди изследването на пазара на мобилни интернет услуги през дейта SIM-карти.
Основните компании, които предлагат мобилен интернет, са М-Тел, Глобул и Виваком, които разпределят приблизително поравно пазара на тази услуга.
Глобул има най-голям дял на предплатени карти за данни в сравнение с останалите оператори, сочи националното проучване, проведено от Асмарт в началото на април 2012 г.
Мобилният интернет през карта за данни се използва ежедневно от 71% от потребителите на услугата, като повечето от тях го ползват по няколко пъти на ден, сочат данните от изследването, цитирани от TechNews.
Основните причини хората да се свързват с мрежата е за проверка на електронна поща, търсене на конкретна информация, общуване в социалните мрежи и чат. Най-висока честота на ползване на 3G услугата за данни е регистриран сред младите на възраст между 16 и 34 години.
Най-важните характеристики за потребителите на мобилен интернет са качеството на връзката, доброто покритие и скоростта. Анализът показва, че аспектите, които най-силно влияят върху цялостната оценка на удовлетвореността, са скоростта на мобилния интернет, следвани от качеството на връзката, цената и разнообразието на тарифните планове.
Най-висока обща оценка на удовлетвореност от потребителите получава 3G-услугата на Виваком, следвана от тези на М-Тел и Глобул. Високата оценка се дължи главно на обхвата и цената на услугата.
Изследването показва, че следващите стъпки, които потребителите очакват от телекомуникационните оператори за развитие на 3G-дейта услугата, са увеличаване на скоростите и развитие на повече и по-разнообразни тарифни планове. Тези параметри са оценени най-ниско от анкетираните по отношение на удовлетвореността и същевременно са едни от най-важните мотиватори за цялостна удовлетвореност от услугата.